پرده سینما

اعتراض ثریا قاسمی به داوودی و خبر نادرست روزنامه بانی فیلم

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 ثریا قاسمی به خبر نادرست روزنامه بانی فیلم در مورد وضعیت مادرش  حمیده خیرآبادی اعتراض کرد.

 چندی پیش چند خبرگزاری، مجله و روزنامه بانی فیلم اقدام به انتشار اخباری مبنی بر وخیم بودن حال حمیده خیرآبادی نموده اند. انتشار این مطالب موجب خشم شدید ثریا قاسمی فرزند حمیده خیرآبادی شده است. او در گفتگو با سایت «خبر آنلاین» به این اخبار و به خصوص به بازتاب آن در روزنامه «بانی فیلم» اعتراض کرده است. در زیر به نقل از سایت خبر آن لاین گفتگویی را با قاسمی و همچنین حمیده خیرآبادی بازیگر می خوانید:

 ثریا قاسمیبه گزارش «خبرآنلاین»، ثریا قاسمی که خود نیز از بازیگران پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون کشورمان است، دل پر خونی از دروغ‌سازی‌های اخیر پیرامون حال مادر گرامی و هنرمندش دارد. او ضمن تکذیب کلیه این اخبار و شایعات به «خبر آنلاین» گفت: «این خبرها از کجا می‌آید؟ نوشته‌اند مادر من به دلیل بیماری، تنهایی و عدم رسیدگی اطرافیان، در وضعیت نامناسبی قرار دارد و همسایگانش از آسایشگاه سالمندان تقاضا کرده‌اند به دلیل بیماری و کهولت و عدم توان رسیدگی، به آنجا منتقل شود.» و بعد برای این که پیاز داغ ماجرا را بیشتر کنند اضافه کرده‌اند که فرزندان خانم خیرآبادی در خارج از کشور به سر می‌برند و او مدتهاست در تنهایی و کهولت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. آخر دوست عزیز! خانم یا آقای خبرنگار! تو که هنوز نمی‌دانی خانم خیرآبادی یک بچه بیشتر ندارد، چرا می‌آیی و به دروغ خبر سازی می کنی؟ تنها فرزند حمیده خیرآبادی ضمن گلایه شدید از سایت‌ها و روزنامه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند ادامه داد: «نزدیک به دو هفته است که این خبرسازی‌ها شروع شده است. من واقعا عارم می‌آید به این دروغ‌ها جواب بدهم و به همین دلیل ترجیح می‌دهم از کنارشان بگذرم.

قاسمی که از لحن کلامش مشخص بود دل پر دردی از برخی خبرنگاران سینمایی‌نویس دارد، به چاپ این شایعه در روزنامه «بانی فیلم» اشاره کرد و افزود: «شما ببینید یکی از روزنامه‌های‌ سینمایی ما که خیلی هم ادعای اولین بودن و حرفه‌ای‌گری دارد بدون هیچ تحقیقی می‌آید و این خبر را به نقل از فلان سایت چاپ می‌کند. خب من بیایم به مدیر مسئول این روزنامه حرفه‌ای! چه بگویم. بگویم به این بچه‌های پانزده، شانزده ساله‌ای که به عنوان خبرنگار دور خودت جمع کرده‌ای شماره ثریا قاسمی را بده تا حال خانم خیرآبادی را اول از من که دخترش هستم بپرسند و بعد اقدام به چاپ خبر کنند؟ این چیزها را که من نباید یاد یک مدیر مسئول بدهم. آن صفحه را با هر چیز دیگری هم می‌شود پر کرد ولی ما به دنبال راحت کردن کار خود هستیم. قاسمی در انتها با تاکید بر سلامتی مادرش گفت: «من از همین جا یک بار و برای همیشه می‌گویم که خانم خیرآبادی مادر من در کمال صحت و سلامت مشغول زندگی در خانه شخصی خودشان هستند. ایشان حدود پنج سال است که به شکل خود خواسته بازنشسته شده‌اند و اگر خبرسازان کهولت سن را بیماری به حساب نیاورند، خدا را شکر حالشان خوب است. به آن شخصی هم که نوشته است همسایه‌‌ها از مادر من نگهداری می‌کنند می‌گویم که اتفاقا این خانم خیرآبادی است که مواظب همسایه‌هایش است و گهگاه اگر آش یا شله‌زردی بپزد کاسه‌ای از دستپخت خود را نیز برای آن‌ها می‌برد. گفتنی است خبر بیماری حمیده خیرآبادی برای اولین بار در سایت خبری «عصر ایران» منتشر شده بود.

همچنین سایت «خبر آن لاین» به نقل از خبرگزاری فارس  گفتگویی در همین زمینه را با حمیده خیرآبادی  منتشر نموده است که خواندنش خالی از لطف نیست:

 حمیده خیرآبادیحمیده خیرآبادی در گفت‌وگو با فارس گفت: متأسفانه این روزها چیزهایی را می‌شنوم که ناراحت می‌شوم. این روزها شنیده‌ام که در خبرها مرا به آسایشگاه می‌فرستند، مرا مریض می‌دانند و... متاسفانه این افرادی که به دروغ و شایعه این اخبار کذب را می‌نویسند آنقدر نادان هستند که نمی‌آیند بپرسند و ببیند که این حرف‌ها درباره من واقعیت دارد یا خیر... من بی ادب نیستم اما نسبت به کار این دست افراد اعتراض دارم . وی به فارس درباره شایعه بی‌توجهی فرزندانش نسبت به وی و انتشار اخباری در این زمینه، گفت: خوشبختانه دختری مثل ثریا قاسمی دارم که همه او را می‌شناسندش. شصت و دوسال در این کار بوده‌ام و کار کردم و همه می‌دانند که من همین یک دختر را دارم و او هم تمام جانش را برای من می‌گذارد اما وقتی این حرف‌ها را می‌زنند، نمی‌دانم منظورشان چیست. این بازیگر مجرب سینما و تلویزیون گفت: متأسفانه از وزارت ارشاد و «خانه سینما» گله‌مندم که نمی‌آیند به انتشار این خبرها اعتراض کنند یا با من تماس بگیرند. آن هم در شرایطی که این همه برای سینما، تلویزیون، تئاتر و رادیو زحمت کشیده‌ام .خیرآبادی به فارس گفت: چطور دل‌شان می‌آید با زدن حرف‌های دروغ، دل این مادر و دختر را بشکنند. من آنها را واگذار می‌کنم به خدا! وی گفت: متاسفانه کسی قابل نمی‌داند که حال ما را که سال‌های سال در این عرصه فعال بوده‌ایم و با بازی در سریال‌ها و فیلم‌های خانواده‌ها را سرگرم کرده‌ایم، جویا شود.خیرآبادی با انتقاد از نگه نداشتن حرمت‌ها در این روزگار گفت: خدا را شکر که به آن مرحله نرسیده‌ام که از پاافتاده باشم یا گوشه‌ای در بستر بیماری افتاده باشم. از خودم مراقبت کرده‌ام و تا این لحظه، خوبی همه را خواسته‌ام و شکر خدا خوب هم دارم زندگی می‌کنم. من اصلا قابل نمی‌دانم که جواب این خبرها و شایعه‌ها را بدهم . بازیگر 86 ساله سینمای ایران، در سال‌های پس از انقلاب، در کارهای برجسته‌ای چون پدرسالار، خانه سبز، روز واقعه ، مادر ، اجاره نشین‌ها بازی کرده‌ و چندین بار نامزد دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر شده است .

در روزهای گذشته از سوی برخی سایت‌های اینترنتی شایعاتی پیرامون بیماری، تنهایی و عدم رسیدگی اطرافیان، این بازیگر و تقاضای همسایگان وی برای انتقالش به خانه سالمندان منتشر شده بود و عنوان شده بود که فرزندان وی در خارج از کشور به سر می‌برند. حال به راستی با خواندن این مطالب فکرمان مشغول این میشود که اینگونه خبرگزاری ها و نشریات زرد و نیمه زرد که به قول خانم قاسمی ادعای اولین بودن هم دارند چگونه بدون اطلاع کافی میتوانند دست به چاپ چنین اخباری بزنند در صورتی که از صحت و سقم آن خبر آگاه نیستند و تنها با یک تماس تلفنی ساده میتوانند از صحت و یا عدم صحت خبری که میخواهند به چاپ برسانند آگاهی یابند. آیا اقدام به چاپ چنین خبری در یک روزنامه سینمایی جز برای پرفروش تر شدن روزنامه و هیاهو و جنجال به پا کردنش است؟

لازم به ذکر است حمیده خیر آبادی سال 1303 در شهر رشت دیده به جهان گشود و از سال 1326 با بازی در نمایش محاکمه ماری دوگان به کارگردانی عبدالله والا وارد عرصه بازیگری شد و طی سالیان سال فعالیتش در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر ایران در بیش از پانصد اثر سینمایی و تلویزیونی و تئاتری به ایفای نقش پرداخت. برای این هنرمند ارزنده سینمای ایران آرزوی سلامتی و طول عمر می نماییم .

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/10/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>بردیا:

حالا که این مادر سینمای ایران وفات یافت همین تک فرزند چه هل و گلی به سر او زد ؟ مگر همین خانم قاسمی نبود که مراسم این اسطوره سینمای ایران را در خفا برگزار کرد ؟

0+0-

جمعه 14 خرداد 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.