پرده سینما

آیین افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک برگزار شد

پرده سینما







افتتاحیه جشنواره فیلم کودکآیین افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک شب گذشته با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه، هنرمندان و مسئولین سینمای ایران در تالار گل نرگس شهر اصفهان برگزار شد.

این مراسم با تاخیر طولانی مدت و حضور انبوه مخاطبان با اجرای امیرحسین مدرس آغاز شد و در ابتدای مراسم با اشاره به نام گذاری این دوره جشنواره به نام حضرت فاطمه (س) ، فیلم کوتاهی به کارگردانی علی رویین‌تن با حضور آنا نعمتی ،‌ آزاده شمس،‌ زهرا سعیدی‌، سحر قریشی،‌ بیتا بادران و ماه چهره خلیلی پخش شد که به این نامگذاری اختصاص داشت که پس از پایان آن حاضران در فیلم با همان پوشش بر روی سن ادامه تصاویر را به صورت زنده اجرا کردند و سپس به میان حاضران آمدند.

این بازیگران که کاشی هایی را در دست داشتند سنگ بنای حرم مطهر حضرت فاطمه زهرا ( س ) را بنا نهادند در ادامه مراسم سیذ احمد میرعلایی رئیس بنیاد سینمایی فارابی و دبیر بیست و ششمین جشنواره فیلم های کودک روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به حضار اعلام کرد:

سال گذشته لطف امام علی ( ع) در طول جشنواره ساری و جاری بود، امسال هم تصمیم گرفتیم جشنواره را با نام حضرت زهرا(س) مزین کنیم. ما دیروز ظهر بر سر مزار شهدای اصفهان حاضر شدیم و باید بگویم که من در آنجا حس کردم، تمام کارهایی که کردیم در مقابل قطره خون شهدا ذره‌ای ارزش ندارد.

در ادامه این مراسم با حضور دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سقائیان نژاد شهردار اصفهان، سید احمد میرعلایی دبیر جشنواره از فرزندان شهدای ترور هسته ای علیرضا احمدی روشن ،‌ محمد حسین قشقایی و آرمیتا رضایی نژاد که همراه با مادران شان در مراسم حاضر شده بودند تقدیر به عمل آمد.

سپس مراسم تقدیر از گرگین گریگوریان و زاون قوکاسیان انجام شد و پس از آن شهردار اصفهان روی صحنه آمد و در جملاتی گفت:

جشنواره بیست و ششم فیلم کودک در شرایطی برگزار می‌شود که دشمنان‌، کشور ما را با جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو کرده‌اند و برپایی هرچه بیشتر چنین برنامه‌هایی پاسخی محکم به دشمنان این مرز و بوم است و من امیدوارم این جشنواره سرآغاز فصل نوینی از اندیشه آمیخته با صلح و آرامش در جهان را پدید آورد.

سپس نوبت به اهدای جوایز برگزیدگان بخش مواد تبلیغی شد و در این بخش جوایزی به شرح زیر اهدا شد:

دیپلم افتخار بخش عکس برای عکاسی فیلم روییدن در باد به لیلا خوش کنار

پروانه زرین بهترین عکس فیلم به ایران انتظام برای فیلم قبیله من

دیپلم افتخار بهترین پوستر فیلم به طاها ذاکر برای فیلم فصل باران های موسمی

پروانه زرین بهترین طراحی پوستر به بهزاد خورشیدی برای فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه

افتتاحیه جشنواره فیلم کودکسپس در ادامه این مراسم دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمد و در جملات کوتاهی گفت:

امیدوارم هنرمندان ما این هنرنمایی را داشته باشند تا کودکان را با فیلم‌های خوب از رجوع به سمت آثار مخرب مانع کنند و نگذارند ذائقه فرزندان ایران با محصولات مخرب تغییر کند، اگر محصولاتی با فرهنگ اصیل خودمان ارائه کنیم، کودکان ما به دنبال قهرمان بیگانه نمی روند.

سپس در ادامه این مراسم از بزرگداشت سیروس حسن پور انجام شد و پس از آن مابقی جوایز بخش مواد تبلیغی به برگزیدگان آن اهدا گردید.

در این بخش پریسا شمس برای فیلمنامه خورشید می‌تابد و همچنین مهدی عطایی برای فیلمنامه زنگ دوچرخه دیپلم افتخار دریافت کردند و نیاز اسماعیل پور و گلزار رضوی نیز برای فیلمنامه سارا و مامان گلی دیپلم افتخار گرفتند اما پروانه زرین این بخش به سیروس حسن پور برای فیلمنامه دریا همیشه طوفانی نیست رسید.

در ادامه این مراسم بزرگداشت مسعود کرامتی کارگردان نام آشنای سینمای کودک انجام شد و با مراسم آتش بازی افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک به پایان رسید.

 


 تاريخ ارسال: 1391/7/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.