پرده سینما

تغییرات به دلیل تسریع در کار «لاله» بود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شفیع آقامحمدیان به‌عنوان مدیر پروژه لاله درباره خبر استعفای دسته‌جمعی عوامل این فیلم گفت:« تهیه‌کننده و برخی از عوامل به دلیل تسریع در کار تغییر کرده‌اند.»

شفیع آقامحمدیانمدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفت‌وگویی با ایسنا،‌ درباره دلیل تغییر عوامل فیلم سینمایی لاله بیان کرد: این شایعات درست از زمانی آغاز شد که من در برنامه «هفت» پس از تحلیل شرایط اعلام کردم که باید یک سری نیروهای جدید و تازه نفس وارد عرصه شوند و تأکیدم بر این بود که نباید زمان و سرعت را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: همچنین باید به این نکته توجه کرد که وقتی پروژه‌ای کمی طولانی می‌شود افراد همکار چون با فیلم‌های دیگر قرارداد دارند با مشکلاتی مواجه می‌شوند. ضمن آنکه همانطور که توضیح دادم به جهت از دست ندادن زمان و تسریع در کار حضور یکسری از نیروهای جدید در ساخت پروژه لاله طبیعی بود.

آقامحمدیان در عین حال درباره خبر استعفای دسته‌جمعی تهیه‌کننده و برخی از عوامل لاله تصریح کرد: تاکنون هیچ سند رسمی و استعفای دسته‌جمعی را به عنوان مدیر فیلم لاله دریافت نکرده‌ام، حتی تسویه حساب‌های مالی آقای سبط احمدی (تهیه‌کننده سابق فیلم) هم انجام نشده است.

مدیر مرکز گسترش سینمای تجربی ضمن نام بردن تلویحی از پروانه پرتو به عنوان تهیه‌کننده جدید این فیلم بیان کرد: ما در میان گزینه‌های‌مان مذاکرات جدی با خانم پرتو انجام داده‌ایم و طبیعی است که ایشان نیروهای جدیدی با خود به پروژه می‌آورند. البته طبق آن چیزی که من مطلع هستم خانم پرتو در حال استفاده از تعدادی از عوامل قبلی فیلم هم هستند.

آقامحمدیان با تأکید مجدد بر شتاب در ساخت لاله خاطر نشان کرد: برای ما آنچه مهم است شتاب در تولید فیلم لاله خواهد بود. حتی چندی قبل مسابقات رالی در تهران برگزار شد و ما برای از دست ندادن زمان گروه فیلمبرداری را به این مسابقات فرستادیم تا از آن رقابت‌ها فیلمبرداری کنند. پس برای تسریع در کار، ترفندها و مدل‌های جدیدی را در مدنظر داریم.

وی در پاسخ به این پرسشی درباره رسیدن فیلم به جشنواره فجر امسال گفت: تمام تلاش‌مان بر این است که فیلم را به جشنواره فجر برسانیم. البته باید توجه کرد که لاله جلوه‌های ویژه سنگینی دارد که ممکن است کارکردن روی همین بخش باعث شود رونمایی فیلم در جشنواره امسال سخت باشد. در هر صورت تأکید می‌کنم که ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره حضور سرمایه‌گذار و بازیگر خارجی در پروژه پرهزینه لاله بیان کرد: من از برخی از فضاسازی‌ها درباره این فیلم گله دارم چرا که همین فضاسازی‌ها باعث شد جذب سرمایه‌گذاری‌ها از خارج از کشور سخت شود. قبل از ایجاد این فضاسازی‌ها یک سری از کمپانی‌های خارجی آماده سرمایه‌گذاری در این فیلم بودند و ما در حال مذاکره با آنها برای محک زدن شرایط خودمان با آنها بودیم اما با این فضاسازی‌ها کارمان خیلی سخت‌تر شده است.

وی درباره شایعات حضور بازیگر خارجی در این فیلم هم خاطر نشان کرد: کلیه بازیگران لاله احتمالا ایرانی هستند و یا سعی می‌کنیم به استفاده از تعدادی از بازیگران کشورهای همسایه بسنده کنیم. البته تاکنون مذاکراتی هم با یک بازیگر انگلیسی انجام داد‌ه‌ایم در هر صورت نتایج نهایی انتخاب بازیگران لاله تا 10 روز آینده کاملا مشخص و به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

شفیع آقامحمدیان در پایان این گفت‌وگو با ابراز امیدواری از جذب سرمایه‌گذاران داخلی به سمت این فیلم بیان کرد: قبل از این حاشیه‌سازی‌ها، افرادی از داخل کشور داشتیم که به سرمایه‌گذاری در لاله علاقه‌مند بودند. اما با حاشیه‌سازی‌هایی که شد پا پس کشیدند. امیدوارم با فروکش کردن حاشیه‌ها، این افراد هم مجددا به سرمایه‌گذاری در فیلم ترغیب شوند.

روز گذشته در خبرها آمده بود به دلیل عدم هماهنگی‌ها و ‌پیشرفت کار و همچنین نبود آینده‌ای ‌روشن برای تولید فیلم لاله، عوامل این پروژه دسته‌جمعی ‌استعفای خود را به شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سرمایه‌گذار پروژه و همچنین جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی اعلام کردند. این استعفا ده روز گذشته انجام شده اما از تهیه‌کننده خواسته شد تا مشخص شدن جایگزین خود صبر کند.

بنا براین گزارش، پروانه پرتو تهیه‌کننده جدید این پروژه، جایگزین علیرضا سبط‌احمدی می‌شود.

علیرضا سبط احمدی (تهیه‌کننده)، محمدرضا نجفی (مدیر تولید)، ایرج رامین فر (طراح صحنه، نغمه نظری (برنامه ریز)، مرتضی کریمی (مدیر تدارکات)، سحر صباغ سرشت (مسئول هماهنگی و جانشین تولید)، علی عابدینی (طراح لباس)، تورج اصلانی (مدیر فیلمبرداری) و ایرج حبشی (دستیار کارگردان) همگی استعفای خود را اعلام کردند. در این پروژه با هیچ یک از بازیگران قراردادی منعقد نشده بود‌.

لاله با بودجه میلیاردی و زیر نظر مستقیم رئیس سازمان سینمایی و به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد قصد دارد تا زندگینامه یک زن راننده مسابقات رالی را روایت کند.

 

 


 تاريخ ارسال: 1391/8/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.