پرده سینما

جنجال بر سر بازی دپاردیو در فیلم دختر رئیس جمهور ازبکستان

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ژرار دوپاردیوانتشار خبر بازی احتمالی ژرار دپاردیو، بازیگر مشهور فرانسه، در فیلمی به نویسندگی گلناره کریموا دختر رئیس‌جمهور ازبکستان، جنجال به پا کرد.

به گزارش فارس، از چندی پیش خبر احتمال بازی ژرار دپاردیو - بازیگر فرانسوی - در فیلمی نوشته گلناره کریموا منتشر شده است که بازخوردهای متفاوتی در عرصه رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

گلناره کریموا دختر اسلام کریموف رئیس‌جمهور ازبکستان است که به عنوان جانشین احتمالی پدرش مطرح است.

یک سازمان طرفدار حقوق بشر در ازبکستان با نام «کلوب قلب‌های آتشین» طی بیانیه‌ای، از دیپاردیو خواسته تا در مخالفت با حکومت دیکتاتوری اسلام کریموف، از بازی در این فیلم سر باز زند.

در این بیانیه‌ آمده است: «با توجه به طبعیت سرکوب‌کننده رژیم اسلام کریموف، حکومت غیرمشروع او و نقش گلناره کریموا در این رژیم، ما از جرالد دیپاردیو می‌خواهیم که از همکاری با او سر باز زند و در این پروژه مشارکت نکند.»

بنا به اظهار این سازمان طرفدار حقوق بشر، دیپاردیو اولین بازیگر غربی است که ریسک کرده و با خانواده این دیکتاتور ارتباط برقرار کرده و بدین ترتیب آبروی خود را به خطر انداخته است.

دپاردیو در جشنواره بین‌المللی «یوزپلنگ طلایی» که ماه اکتبر در تاشکند برگزار شد، موافقت اولیه خود را برای مشارکت در این پروژه اعلام کرده است.

بنا براین گزارش، این فیلم یک فیلم تاریخی است که داستان آن در آسیای مرکزی در خلال قرن‌های پنجم و ششم میلادی می‌گذرد.


 تاريخ ارسال: 1391/8/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.