پرده سینما

سام مندز قرارداد ساخت بیست و سومین جیمزباند را امضا کرد

مجید رحیمی جعفری

 

 

 

 

 

 

 

 

با امضای قرارداد توسط سام مندز، تکلیف بیست و سومین باند هم مشخص شد.

دانیل کریگ در نقش جیمز باندصبح امروز سخنگوی کمپانی «مترو گلدوین مایر» در گفت و گو با «هالیوود ریپورتر» خبر امضای قرارداد با سام مندز کارگردان خوب انگلیسی را برای ساخت بیست و سومین جیمزباند، اعلام کرد. سیاست ساخت فیلم های جیمزباند از آغاز تا امروز همیشه به این منوال بوده است که یک کارگردان بریتانیایی در رأس آن قرار داشته باشد و در کنار آن یک بازیگر اصلی انگلیسی هم حضور داشته باشد. از شان کانری، راجر مور تا دنیل کرگ و .. در این نقش همه انگلیسی بوده اند. مندز استاد درام های اجتماعی است و درام جنگی جارهید  او موفقیت آثار دیگر او را نداشت. با نگاهی به کارنامه کوتاه ولی پرافتخار مندز می توان دو درام اجتماعی زیبای آمریکایی (1999) و مسیر تحول (2008) را به عنوان دو شاهکار مشاهده کرد.
نویسنده تازه ترین قسمت جیمز باند نیل پورویس، رابرت وید و پیتر مورگان هستند. پیتر مورگان از فیلمنامه نویسان خوب انگلیسی است که برای ملکه (2006) و یخبندان/نیکسون (2008) کاندید جایزه آکادمی بود و در کارنامه اش می توان به آخرین پادشاه اسکاتلند (2007) اشاره کرد. رابرت وید و پورویس در دو قسمت قبلی در کنار پل هاگیس فیلمنامه را نوشتند. هاگیس برنده دو جایزه اسکار برای برخورد (2004) و دوبار نامزد اسکار برای عزیز میلیون دلاری (2004) و نامه هایی از ایووجیما (2006) شده است. در تازه ترین قسمت جیمز باند که تا به اینجا باند 23 نام دارد حضور دنیل کرگ، جودی دنچ و جسپر کریستینسن قطعی است. مدیران کمپانی امیدوار هستند این قسمت هم موفقیت های دو قسمت قبلی را تکرار کند. کازینو رویال ساخته مارتین کمپل با هزینه 150 میلیون دلار ساخته و 594 میلیون دلار فروخت و ضمن فروش مناسب در جوایز بفتا هم بسیار درخشید. قسمت بعدی ذره ای آرامش ساخته مارک فارستر با هزینه 200 میلیون دلار ساخته شد و 586 میلیون دلار فروش کرد.
مندز ماه جولای را شروع ساختن این فیلم اعلام کرد و به احتمال فراوان در تابستان 2011 اکران خواهد شد. او تا به حال فیلم های خود را به هزینه کم ساخته است و تنها فیم پرهزینه اش جارهید با 70 میلیون دلار تهیه شده بود. کمپانی «مترو گلدوین مایر» در وب سایت خود شروع به نظر سنجی از مخاطبین در مورد ساخته شدن بیست و سومین جیمز باند توسط سام مندز کرده است.


 تاريخ ارسال: 1388/10/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.