پرده سینما

سینماهای کشور تا دو هفته آینده تعطیل می شوند

پرده سینما







 

 

 

حبیب کاوش اعلام کرد: حواله جدیدی برای سینماها صادر نمی‌شود تا فکری به حال وضعیت بد سینما شود.

سینماهای تهرانسخنگوی شورای صنفی نمایش بعد از جلسه‌ی اخیر شورای صنفی نمایش در گفت وگویی با ایسنا، با اشاره به نامه‌ی انجمن سینماداران اظهار کرد: در این نامه که به وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش ارسال شده مشکلات آنها در خصوص عدم تامین هزینه‌های جاریشان آمده است و اعلام کرده‌اند امکان نمایش فیلم‌ها را ندارند.

وی افزود: شورای صنفی نمایش با دادن حق به آنها تصمیم گرفت بعد از پایان اکران فیلم‌های جدیدی که نمایششان از چهارشنبه آغاز می‌شود، حواله اکران فیلم جدیدی را صادر نکنند تا کمیسیون فرهنگی مجلس و یا دولت فکری به حال مشکلات مزمن سینماها بکند.

کاوش با تاکید بر اینکه در غیراین صورت سینماها از دو هفته آینده تعطیل خواهند شد‌، تاکید کرد: این شامل جشنواره فیلم فجر هم خواهد شد.

وی ادامه داد:‌متاسفانه به دلیل اتفاقاتی که از ابتدای امسال افتاده است تماشاگر رغبتی برای رفتن به سینما ندارد و سینما دچار آشفتگی شده است که باید سریعاً فکری به حال آن شود.

کاوش همچنین درباره جلسه‌ی پنجشنبه گذشته اتحادیه تهیه کنندگان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایشان قول‌هایی داده‌اند که قرار است در این هفته جلسه‌ دیگری داشته باشیم و امیدوارم مشکلات حل شود.

در نامه‌ی انجمن سینماداران ایران که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: «در مورخه 23 آبان ماه با حضور در محل انجمن سینماداران ایران همگی ما سینماداران تهران و شهرستان اعلام می‌داریم.

با توجه به کاهش و بحران شدید ریزش مخاطب و عدم اکران فیلم‌های مناسب و هزینه‌های جاری سرسام آور، نگهداری سالن‌های سینما و اکران فیلم‌ها از اوایل سال جاری با وضعیت بحرانی و شرایط بد اقتصادی مواجه شده‌ایم که متعاقب آن دیگر توان ادامه این شرایط را نداریم و از این تاریخ به بعد از انعقاد قرار داد با کلیه دفاتر پخش از اکران فیلم و پرداخت عوارض و مالیات‌های غیر منصفانه که تحمیل شده به سینماها معذوریم و چنانچه تا مدت 15 روز تدابیر و تصمیماتی جهت رفع مشکلات عدیده که گریبانگیر سینماداران شده اتخاذ نگردد ناچاراً کل سینماهای کشور به خصوص سینماهای بخش خصوصی یکجا تعطیل خواهند شد.»


 تاريخ ارسال: 1391/9/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.