پرده سینما

سعید سهیلی: اگر سینماگران متحد نشوند این روند غیرقانونی تا پایان دولت دهم ادامه میابد

پرده سینما







 

 

 

سعید سهیلی کارگردان فیلم سینمایی گشت ارشاد از سکوت مدیریت خانه منحل شده سینما در قبال رفتارهای فراقانونی با فیلم های سینمایی انتقاد کرد و گفت: وقتی آنها در برابر چنین رفتارهایی هیچ اقدامی نمی کنند، بدون شک در اتفاقات اخیر نقش دارند و خود را در پشت حوزه هنری پنهان کرده اند.

نمایی از فیلم گشت ارشادسعید سهیلی در حاشیه گردهمایی اهالی سینما در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: زمانی که گروه فشار فیلم گشت ارشاد را از اکران پایین کشیدند، بیانیه ای صادر و در آن به شهردار، ائمه جماعت و رییس سازمان تبلیغات اسلامی، وزیر ارشاد و اهالی سینما ادامه این روند را گوشزد کردم.

وی گفت: در آن بیانیه تاکید کردم که اگر اکنون مقابل این قانون شکنی ایستادگی نکنیم، این روند ادامه خواهد یافت.

سهیلی ادامه داد: امروز دود این سکوت به چشم سینمای ایران رفته است و به یاد دارم در آن زمان فقط تعداد معدودی از سینماگران رفتارهای فراقانونی علیه سینما را محکوم کردند اما در نهایت اقدام خاصی در برابر گروه های فشار انجام نشد.

کارگردان فیلم سینمایی چهار انگشتی افزود: گروه فشار پس از کسب پیروزی در پایین آوردن دو فیلم سینمایی از اکران، به روند خود ادامه داد و امروز کار به جایی رسیده که این افراد فکر می کنند هر فیلمی را که اراده کنند، می توانند از سینما پایین بیاورند.

سهیلی گفت: اگر سینماگران امروز با هم متحد نشوند، بدون شک این روند تا پایان دولت دهم ادامه می یابد و مشخص نیست در دولت بعدی چگونه باید با این بی قانونی برخورد کرد.

این کارگردان سینما، تجمع برخی افراد در مقابل وزارت ارشاد را اتفاق بدی ندانست و گفت: اینکه دو گروه نظرات خود را بیان کنند و سینماگران نیز به دفاع از سینما بپردازند، از اساس مشکلی ندارد بلکه مشکل ما جای دیگری است.

وی با انتقاد شدید از مدیریت خانه سینمای منحل شده، افزود: روی انتقاد من به مدیران خانه سینما است. سوأل اصلی این است که چرا شخص محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی و دیگر اعضای هیئت مدیره خانه سینما امروز در برابر رفتارهای فراقانونی مقابل سینما سکوت کرده اند؟

سهیلی تاکید کرد: چرا این افراد هیچ دفاعی از سینما نمی کنند و در برابر هجمه های موجود علیه سینما فقط سکوت کرده اند؟

کارگردان فیلم سینمایی چارچنگولی افزود: بطور قطع منافع این افراد امروز در حوزه هنری است و سکوت این آقایان به نوعی شاید نشان از خط دهی شرایط امروز سینما از سوی آنان دارد. وقتی آنها در برابر رفتارهای فراقانونی هیچ اقدامی نمی کنند، بدون شک در اتفاقات اخیر نقش دارند و خود را در پشت حوزه هنری پنهان کردند.

وی از منفعت طلبی مدیریت خانه منحله سینما انتقاد و بر اتحاد بیش از پیش اهالی سینما برای مقابله با رفتارهای فراقانونی تاکید کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/9/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.