پرده سینما

تاکنون 5 استان برای میزبانی جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده اند

پرده سینما






 


 

تاکنون 5 استان برای میزبانی همزمان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر آمادگی  خود را اعلام کردند.

استان های خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، گیلان، از جمله استان های هستند که تاکنون آمادگی خود را برای میزبانی فجر سی و یکم اعلام کردند.

جشنواره فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مهدی حقیقی مدیر امور استان های جشنواره در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: در صددیم همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران در استان هایی که امکان و شرایط برگزاری جشنواره را داشته باشند این رویداد سینمایی به صورت همزمان برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال به دلیل تغییر در نمایش فیلم ها به صورت کپی 35م م و  اکران دیجیتال فیلم ها در سالن های سینمایی در انتخاب استان ها قطعاً، دشواری های وجود دارد که تعامل و مساعدت جدی تر مدیران استانی اعم از استانداری ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را می طلبد.

مدیر امور استان های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خاطر نشان ساخت: تا این تاریخ از بین استان های کشور فقط، 6 استان شامل: استان های خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، قم و استان گیلان به تجهیزات فنی مورد نیاز در سالن های سینماها برای نمایش فیلم های جشنواره مجهز هستند.

وی با بیان اینکه  استان های خراسان رضوی و اصفهان سابقه و تجربه برگزاری جشنواره فجر را دارند اضافه کرد: استان های فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان که سابقه برگزاری جشنواره فجر را در سال های گذشته داشته اند، متاسفانه سینماهای این استان ها فاقد تجهیزات فنی مورد نیاز می باشند و با توجه به آمادگی موسسه سینما شهر برای همکاری در این خصوص با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان و مدیران این استانها مذاکره کرده ایم تا در صورت تمایل هر جه سریعتر نسبت به انجام این مهم اقدام خواهد شد.

حقیقی گفت: امیدواریم در شرایط کنونی با توجه به علاقمندی مدیران استان ها و فاکتور برخورداری این استان ها از امکانات پخش دیجیتال در سینماها، جشنواره سی و یکم فیلم فجر را در سطح هشت استان کشور برنامه ریزی نماییم.

شایان ذکر است سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‏نماید.


 تاريخ ارسال: 1391/9/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.