پرده سینما

علیرضا داود نژاد: من مادر هستم، اثری علیه منافع ملی نیست

پرده سینما







 

 

 

علیرضا داوود نژاد: فیلم من مادر هستم از زاویه دید نظام ساخته شده و این اثر علیه منافع ملی نیست.

نمایی از فیلم من مادر هستم ساخته فریدون جیرانیبه گزارش ایرنا علیرضا داوود نژاد گفت: فیلم من مادر هستم از زاویه دید نظام ساخته شده و کاملاً اثری ماهرانه و به نوعی تبلیغی به شمار می رود.

وی یادآور شد: فیلم می خواهد بگوید بی بند و باری جنسی و شرب خمر چه فجایعی به بار آورده و این اثر به صورت ماهرانه یعنی غیر مستقیم پیام خود را به مخاطب منتقل می کند.

کارگردان فیلم نیاز توضیح داد: تیپ هایی که در این اثر سینمایی می بینیم یک روشنفکر و یک وکیل هستند که این دو قشر مغضوب بوده و شرب خمر و بی بند و باری آنان در نهایت به متلاشی شدن یک زندگی منجر می شود.

داود نژاد تاکید کرد: فیلم درباره قصاص هشدار می دهد و تاکید دارد که اولیای دم مراقب باشند وقتی جوانی در معرض قصاص قرار می گیرد با کینه توزی با او برخورد نشود و بر اaساس توصیه های دینی و مذهبی که عفو را بر انتقام مقدم می داند، با این فرد برخورد شود. وی ادامه داد: این اثر به مخاطب می گوید که کسانی که محق هستند اقدامی انجام ندهند که بعدها به عذاب وجدان دچار و به هر حال پریشانی نصیب آنان شوند.

به عقیده کارگردان فیلم سینمایی مرهم، فیلم من مادر هستم اعلام می کند که حق قصاص برای هر شخص محقی محفوظ است اما در این راه بخصوص درباره جوانان نباید اسیر کینه توزی شده و مضامین دینی را فراموش کرد.

داود نژاد توضیح داد: فیلم من مادر هستم با مهارت حرف خود را بیان می کند و مستقیم گویی ندارد از این رو فیلم اثرگذار است و معتقدم مدیران فرهنگی کشور و دست اندرکاران این موضوع را درک کرده و از آن حمایت کنند.

نمایی از فیلم من مادر هستم ساخته فریدون جیرانیوی درباره فیلم اخیر خود با عنوان کلاس هنرپیشگی نیز گفت: به رغم تمام تلاش هایی که می شود تا زندگی ایرانی از فیلم هایمان حذف شده تا محصولات خارجی مسلط شود ما سعی کردیم در کلاس هنرپیشگی زندگی ایرانی دیده شود.

این کارگردان سینما ادامه داد: ریشه این مجموعه این جریانات مشکوک است و معتقدم این فضای دیداری و شنیداری کشور از دست تولید کننده داخلی خارج شده و در دست تولید کننده خارجی قرار گرفته است.

به عقیده داود نژاد، الان ما شاهد هستیم که میلیونها مخاطب فارسی زبان در ایران و دیگر کشورهای فارسی زبان و فارسی زبانانی که در همه جای دنیا زندگی می کند تبدیل به مخاطبان شبکه های ماهواره ای شده اند که فیلم ها و سریال هایی را به زبان فارسی پخش می کنند و به جای آنکه تولید کننده ایرانی تغذیه کننده کالاهای دیداری شنیداری این جمعیت بزرگ میلیونی باشد، تولیدکنندگان خارجی این فضا را به دست گرفته و عملاً جریانی دست اندرکار عاجز کردن تولید کننده ایرانی و واگذار کردن این بازار به تولید کنندگان خارجی است.

کارگردان فیلم ملاقات با طوطی تاکید کرد: امروز ترکیه هم توانسته مخاطبان فارسی زبان را جذب کند و این مهم ریشه در یک جریان خاصی دارد و به نظر می رسد ستون پنجمی در این میان وجود دارد و معتقدم سیستم های اطلاعاتی برای حفظ منافع ملی باید در این زمینه کندو کاو کنند و اساس این جریانات را که تولید کننده داخلی را روز به روز ناتوان تر می کند و با جو ارعاب و تهدید فضای حرفه ای آثار دیداری شنیداری تحت تاثیر قرار می دهد، شناسایی و با آن برخورد کند.


 تاريخ ارسال: 1391/9/25
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>یاور:

بعضی از آقایون به اصطلاح سینما گر ،اگر با همین سیاست کثیفی که پیش گرفتن ،بخوان جلو برن و جلوی پخش فیلم ها رو بگیرن مثل چند فیلم گذشته ،شک نکنن که مردم ما مخاطب صد درصد شبکه های ماهواره ای می شوند ،حالا هی تیشه به ریشه سینما بزنید ،خدا از شما نگذره

0+0-

شنبه 25 آذر 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.