پرده سینما

الهی: افزایش شناخت دستگاه های دولتی از تاثیرات سینما موجب رونق جشنواره فیلم فجر می شود

پرده سینما









سعید الهی مدیر بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: شناخت درست دستگاه های دولتی از تاثیر هنر- صنعت سینما  موجب استقبال قابل توجه وزارتخانه ها و نهادها از بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر شده است .

سی و یکمین جشنواره فیلم فجربنابرگزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ، سعید الهی در گفت و گویی با اشاره به ضرورت مشارکت بخش های مختلف حاکمیتی در رونق مضاعف جشنواره فیلم فجر به عنوان معتبرترین رویداد هنری کشور، اظهار داشت : با توجه به ارسال فراخوان برای بسیاری از دستگاه ها و نهادهای دولتی و نیز بخش های خصوصی مرتبط با سینما، میزان اقبال در این بخش به نسبت سال های گذشته مثبت ارزیابی می شود .

وي در عين حال تصریح کرد: بی تردید اقتصاد مقاومتی وکاهش بودجه های تخصیصی سازمان های دولتی، بسیاری از مدیران را در چگونگی هزینه کردن بودجه های خود دچار اولویت بندی جدی کرده است لیکن توجه به تعامل دولت با حوزه سینما و تاثیر آن در عرصه فرهنگ و هنر کشور امری غیرقابل انکار است .

الهی تاکید کرد : براساس رایزنی های انجام شده با مدیران و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی،همگان متفق القول بر شرکت در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر که به آرای سینمایی هیات داوران دستگاه های دولتی و خصوصی اختصاص دارند تاکید کرده اند.

وی افزود : در حال حاضر در حال انجام مذاکرات نهایی با نهادهای مربوطه بوده و امیدواریم در مراسم افتتاحیه ویژه بخش تجلی اراده ملی شاهد حضوئر فعال و موثر و جوایز ارزشمند سازمان های شرکت کننده برای سینماگران برگزیده باشیم .

مدیربخش تجلی اراده ملی به تبیین اهداف و انتظارات وزارتخانه ها، دستگاه ها و نهادهای دولتی در جامعه از طریق ابزار هنری به ویژه هنر سینما اشاره کرد و گفت : در حالیکه سینما در جهان از جایگاه ویژه ای برای انتقال انواع پیام ها به آحاد مردم برخوردار است، غفلت از آن در ایران اسلامی امری اشتباه و اهتمام به آن کاملا استراتژیک و مدبرانه است .

وی در پایان خاطرنشان کرد : با حسن نیتی که در مدیران حوزه های مختلف به ویژه بخش های مرتبط با فرهنگ و هنر سراغ داریم انتظار می رود بخش تجلی اراده ملی کاملا هدفمند و با چشم اندازی روشن برگزار و نتیجه مطلوبی از آن حاصل شود.

شايان ذكر است سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبيري محمدرضا عباسيان برگزار می‏نماید.


 تاريخ ارسال: 1391/9/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.