پرده سینما

اولین تندیس مهر حقوق بشر ایران به پرویز پرستویی اهدا شد

پرده سینما









پرویز پرستویی بازیگر سینمای ایران به خاطر کمک‌های انسان‌دوستانه در جریان زلزله‌ آذربایجان شرقی، اولین تندیس مهر حقوق بشر ایران را دریافت می‌کند.

پرویز پرستوییبه گزارش ایسنا سخنگوی کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه از برگزاری مراسم حقوق بشر ایران در کرمانشاه و اهدای اولین تندیس مهر این کمیسیون به پرویز پرستویی خبر داد.

سیدمحمد اکبری، با بیان اینکه در روز 18 دی ماه سال جاری مراسم بزرگ اهدای جوایز حقوق بشری کشور در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار و نخستین تندیس مهر به پرویز پرستویی اهدا می‌شود، ادامه داد: کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام امسال نیز مانند سالیان پیش مراسمی در بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر در روز 18 دی ماه برگزار خواهد کرد، البته روز جهانی حقوق بشر امسال برابر بود با روز 20 آذرماه اما کمیسیون بنا به دلایلی تصمیم گرفت مراسم را با تأخیر برگزار کند.

دبیر کمیسیون حقوق بشر این کانون وکلا، گفت: دکتر جمشید ممتاز استاد برجسته‌ حقوق بین‌الملل و رییس پیشین کمیسیون حقوق بین الملل سازمان ملل متحد برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌ و به عنوان سخنران اصلی به ایراد سخنانی خواهد پرداخت.

وی هم‌چنین یادآور شد: از این پس هر ساله تندیس مهر به عنوان برترین جایزه‌ حقوق بشری کمیسیون به دو تن اهدا خواهد شد که امسال و در این مراسم به بهمن پرورش به عنوان فرد مقیم در حوزه‌ کانون و کلای کرمانشاه و ایلام و پرویز پرستویی به عنوان فرد خارج از حوزه‌ این کانون اهدا خواهد شد که البته ارزش تندیس‌های اهدایی یکسان است.

اکبری تصریح کرد: به منظور تشویق و ارج نهادن به فعالیت‌های حقوق بشری، کمیسیون تصمیم گرفته هر سال به یکی از افراد مقیم حوزه‌ کانون وکلای کرمانشاه و ایلام و یک نفر خارج از این حوزه در صورت کسب امتیاز جایزه بدهد که این جایزه برای همیشه تثبیت خواهد شد و امیدوارم که در سالیان بعد ما بتوانیم با شناسایی فعالان راستین حقوق بشر در سراسر جهان، به کسانی که سزاوار هستند از هر جای جهان جایزه را اهدا کنیم.

سخنگوی کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام در خصوص دلیل انتخاب این دو نفر، گفت: پرویز پرستویی به خاطر کمک های انسان دوستانه در جریان زلزله‌ آذربایجان و بهمن پرورش به خاطر اشتغال همیشگی به فعالیت‌های انسان‌دوستانه (غریق نجات در آب‌های آزاد کشور) برگزیده شده‌اند.

وی اظهارکرد: همچنین جوایز دیگری نیز توسط کمیسیون تصویب شده است که مشتمل است بر لوح سپاس دوست، کوشا، یار و رهنما است که به افراد واجد شرایط که امتیاز لازم را کسب کنند، اهدا خواهد شد و از این نظر تفاوتی میان وکیل و غیروکیل وجود ندارد.

اکبری تاکید کرد: این مراسم در واقع همایش سراسری کمیسیون های حقوق بشر کانون های وکلای سراسر کشور است و از تمام کمیسیون ها برای شرکت در آن دعوت به عمل آمده و اکثریت قریب به اتفاق پاسخ مثبت داده اند و امیدواریم که نقطه‌ی آغازی برای کارهای مشترک و بزرگتر باشد.

وی در پایان یادآور شد: این کمیسیون با برنامه‌ریزی دقیق و نیکویی کوشیده است تا این مراسم را به بهترین و باشکوه ترین شکل ممکن برگزار کند تا شایسته‌ی نام و والایی حقوق بشر باشد.


 تاريخ ارسال: 1391/10/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.