پرده سینما

دومین جشنواره فیلم های ایرانی در پراگ برگزار می شود

پرده سینما









دومین دوره جشنواره فیلم های ایرانی پراگ در جمهوری چک با موضوع کودک از تاریخ 9 تا 13 ژانویه 2013 برگزار می‌شود.

نمایی از فیلم خانه دوست کجاستبه گزارش خبرآنلاین، امیر نادری، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و ابراهیم فروزش از جمله سینماگرانی هستند که آثارشان در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

این جشنواره غیررقابتی که اولین جشنواره فیلم‌های ایرانی در کشور چک است، برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود.

امسال با اختصاص یک شب به سینمای افغان و در نظر گرفتن بخش ویژه ای برای انمیشن های موفق ایرانی، انتظار می‌رود این جشنواره با استقبال بیشتری روبرو شود. نمایش فیلم‌های غیر ایرانی که با سینمای ایران پیوند خورده‌اند از دیگر  بخش‌هایی است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

در بخش فیلم‌های بلند داستانی و مستند، خانه دوست کجاست و مشق شب عباس کیارستمی، دونده امیر نادری، کلید ابراهیم فروزش، باشو غریبه کوچک بهرام بیضایی و تینار مهدی منیری و در بخش کوتاه فیلم‌های رهایی ناصر تقوایی، زنگ تفریح کیارستمی، مادر لیلا میرهادی، هفت‌تیرهای چوبی شاپور غریب و... روی پرده می‌روند.

زن در سینمای ایران، بهانه برگزاری این جشنواره در سال گذشته بود که با نمایش فیلم موفق جدایی نادر از سیمین آغاز شد. این فیلمِ که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را هم از آن خود کرد، اکران عمومی خود در پراگ را با نمایش در جشنواره فیلم های ایرانی آغاز کرد.

نمایش آثاری از رخشان بنی اعتماد، نیکی کریمی، شالیزه عارف پور، کامبوزیا پرتوی، رضا میرکریمی و عباس کیارستمی در سال گذشته موجب شد تا 2700 تماشاگر در چهار شب به تماشای سینمای ایران بنشینند.

شرکت فیلمسازی توکادا بانی اصلی  برگزاری این جشنواره است.


 تاريخ ارسال: 1391/10/11
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>یاور:

برای ما ایرانیان باعث غروره که آثار برجسته سینمای ما در آنسوی مرزها به نمایش در می یاد ولی افسوس تو کشور خودمون هیچ بهایی به این کارگردانان بزرگ تاریخ سینمای ما هیچ بهایی نمی دن

0+0-

سه‌شنبه 12 دي 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.