پرده سینما

نشست خبری جدیدترین جشنواره حوزه هنری برگزار شد

پرده سینما









یکی دیگر از جشنواره های حوزه هنری که سال هاست در زمینه برپایی جشنواره های هنری و فرهنگی سبقه دارد در راه است. به همین منظور نشست خبری کنگره شعر زنان عاشورایی همزمان با برپایی همایش ها و نمایش ها و تئاترهای ویژه عاشورا برگزار شد.

فرحروز فاتحی رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شعر زنان عاشورایی در ابتدا ضمن تبریک نهم دی ماه روز بیعت مجدد مردم با مقام معظم رهبری در مورد نحوه شکل گیری بنیاد آیه های ایثار و تلاش ( برگزار کننده کنگره شعر زنان عاشورایی) گفت: این بنیاد از سال 1380 به عنوان سازمان غیر دولتی آغاز به کار کرد و هدف آن شناسایی افراد فرهیخته خانواده های شهدا، جانبازان ، اسرا و ایثارگران و معرفی آنها به جامعه بود.فاتحی افزود: هنگامی که طرح تاسیس چنین نهادی با سازمانهایی که متصدی امور فرهنگی ایثارگران بودند مطرح شد، اهمیتی برای آن قائل نشدند اما بعد از معرفی 700 زن ایثارگر توسط این نهاد، به محتوای افرادی که جزو جامعه خودشان بودند، شناخت پیدا کردند، زنانی که در طول هشت سال دوران دفاع مقدس مبارزه کرده و بعد از آن نیز در عرصه علم و دانش پیشرفت زیادی داشتند.

وی ادامه داد: ما گزارش اولیه این جلسات را به عنوان جامعه کوچک ایثارگران به مقام معظم رهبری ارائه دادیم و ایشان فرموده بودند: «که این کار، کار خوبی است و اگر پر مغز تر باشد بهتر است» و تمام تلاش ما حرکت در این راستاست.

فاتحی از فعالیت هایی که توسط زنان ایثارگر ارائه شده مطالعه در اماکن عمومی دانست و گفت: ما با پخش پیک افتخار که کتاب کوچک جیبی با محتوای سیره شهدا بود در شمارگان 44 هزار عدد در اماکن عمومی مانند ایستگاه های مترو و اتوبوسرانی با بازخوردهای خوبی روبرو گشتیم

در ادامه این نشست خبری قادر طراوت پور دبیر کنگره شعر زنان عاشورایی به محورهای این کنگره اشاره کرد و گفت: آثار این کنگره در محورهای مختلف همچون همسران و مادران شهید، شهدای زن، زنان جانباز، زنان آزاده، دختران شهدا، شاعران عاشورایی همچون محتشم کاشانی،زن در آیینه فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، زنان و بیداری اسلامی، زن مسلمان و تربیت فرزندان ولایی و زنان و حجاب و عفاف ارسال شده است.

وی درباره جوایز این کنگره گفت: به 3 نفر اول هر کدام 10 میلیون ریال، 3 نفر دوم 8 میلیون ریال و 3 نفر سوم 6 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت ضمن اینکه از تعدادی شاعرهم تقدیر می شود.

طراوت پور در خصوص  مراسم اختتامیه کنگره شعر زنان عاشورایی گفت: اختتامیه این کنگره روزسه شنبه 19 دی ساعت 17:30 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود که از اهم برنامه های آن شامل تجلیل از شاعر پیشکسوت سیمین دخت وحیدی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعر خوانی پیشکسوتان و برگزیدگان شعر عاشورایی و مداحی یکی از مداحان برتر کشور با حضور شاعران جوان و پیشکسوت خواهد بود.

حوزه هنری در این ایام ویژه برنامه های زیادی از جمله نمایش فیلم و تئاتر به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان داشته است.


 تاريخ ارسال: 1391/10/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.