پرده سینما

احتمال توقیف «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» زیاد است

پرده سینما









خبرها از راهروهای وزارت ارشاد حاکی از آن است که فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو ساخته روح‌الله حجازی که اجازه حضور در جشنواره فجر را نیافته، توقیف شده است.

 

نمایی از فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانوبه گزارش مهر، سومین ساخته بلند سینمایی روح‌الله حجازی تنها بازمانده از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر است که با عنایت دبیر جشنواره هم هنوز به هیچ بخشی راه نیافت. جلیل عرفان‌منش سرپرست اداره کل نظارت ارزشیابی ارشاد در گفتگویی با مهر تاکید کرده که زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در هیئت انتخاب رای لازم برای حضور در بخش سودای سیمرغ را به دست نیاورده است. البته خبرهای تاییدنشده حاکی از آن است که هیئت انتخاب 4 رای مثبت به این فیلم داده بودند ولی در نهایت موضوع آن باعث رد آن شده است. عرفان‌منش که از اعضای هیئت انتخاب نیز بوده است، تاکید کرده بود که درباره این فیلم فقط بحث به حد نصاب نرسیدن آرا مطرح بوده و ممیزی در کار نبوده است. البته این سوال مطرح است که چطور فیلمسازی مانند حجازی که فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم را در کارنامه دارد که در آن در کنار مهتاب کرامتی و حمید فرخ نژاد، ابراهیم حاتمی کیا نیز بازی کرده است، در فیلم بعدی خود اثری را ساخته که به دلیل نداشتن کیفیت مناسب رای هیئت انتخاب را به دست نیاورده است. همچنین شنیده می‌شود که چند سینماگر معتبر این فیلم را دیده و پسندیده‌اند. اما این روزها در راهروهای ارشاد شنیده می‌شود که تنها فیلم توقیفی این دوره از جشنواره فجر، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو است. اما به دلیل برگزاری جشنواره فجر مسئولان سازمان سینمایی ترجیح داده‌اند، این خبر را رسانه‌ای نشود. مشکلات امسال حجازی به نوعی سال گذشته نیز وجود داشت.

فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم ابتدا به بخش مسابقه فجر راه نیافته بود اما با تلاش اهالی رسانه، عوامل فیلم و دبیر جشنواره در یک سانس در برج میلاد به نمایش در آمد و با استقبال خوبی نیز از طرف منتقدان روبرو شد. حال باید دید عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز می‌تواند این امکان را در اختیار حجازی و فیلم جدیدش بگذارد. با توجه به اینکه عباسیان در چند روز گذشته برای حضور بیشتر فیلم‌هایی که از بخش مسابقه جا مانده بودند، تلاش‌هایی کرده است، به طوری که چندین فیلم وارد این بخش شده‌اند، شاید بتواند درباره این فیلم نیز اقداماتی انجام دهد، در غیر این صورت احتمال توقیف این فیلم قطعی می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/10/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.