پرده سینما

حوزه علمیه برای حضور کارشناسان حوزوی در جشنواره فجر اعلام آمادگی کرد

پرده سینما









نشست مشترک محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با  حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه روز گذشته در قم برگزار شد.

 

جشنواره بین المللی فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما واعلام روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، این نشست که آقایان عباس اسداللهی مشاور عالی دبیر و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره، محمدرضا عباسیان را همراهی می کردند، با هدف هم اندیشی و هم فکری حوزه علمیه در راستای برگزاری باشکوه تر و کیفی تر سی و یکمین رویداد بزرگ سینمایی سال ایران برگزار شد.

در آغاز نشست محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر پس از ارائه گزارشی از روند برگزاری و سیر تحولات اجرایی جشنواره در عرصه ملی و بین الملل، ﺑﺎ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﺮ اﻫﻤﻴﺖ ﺳﻴﻨﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ اﻓﺘﺨﺎر ﻓﺮﻫﻨﮕی ﻫﻨﺮی اﻳﺮان ﭘﺲ از اﻧﻘﻼب اسلامی، سینما را ﭘﻴﺸﺎنی ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻨﺮ در ﻋﺮﺻﻪ های ﺑﻴﻦاﻟﻤﻠلی خواند و گفت: ﺑا توجه به این افتخارات، ﺑﺮﮔﺰاری جشنواره فجر و ﺟﺸﻦ ﻣﺮدمی مسئولیت ﺟﺪی و ﺳﺨتی اﺳﺖ و ﺗﻼشﻫﺎی زﻳﺎدی می ﺷﻮد ﺗﺎ در ﺣﺪ و اﻧﺪازه اﻳﻦ ﺳﻴﻨﻤﺎ، ﺻﺎﺣﺒﺎن آن، ﺳﻴﻨﻤﺎﮔﺮان ﻣﺤﺘﺮم و ﻣﺮدم ﻋﺰﻳﺰ اﻳﺮان ﺟﺸﻨﻮاره ای ﺑﺮﮔﺰار ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ در ﺷأن اﻳﻦ روﻳﺪاد ﺳﻴﻨﻤﺎﻳی و اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣی ﺑﺎﺷﺪ.

وی در ادامه بیان داشت: ما آمادگی داریم از ظرفیت‌های حوزه علمیه و هر نوع حضور کارشناسان حوزوی در این جشنواره بهره ببریم.

عباسیان حضور کارشناسان رسانه‌ای معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در جشنواره سال گذشته را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که این امر در جشنواره امسال با کیفیت  بهتری محقق شود.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به تحولات این دوره از جشنواره عنوان کرد: انتخاب استراتژی هدفمند در عرصه سینمای بین‌الملل و هدف گذاری در رویکردهای محتوایی و موضوعی آثار دریافتی از اقصی نقاط جهان، توجه ویژه به فیلمسازان جهان اسلام و سینماگران معترض به جهان غرب و صهیونیسم، نگاه ویژه به فیلمسازان کشورهای جنبش غیرمتعهدها با توجه به ریاست ایران بر این جنبش، ایجاد دگرگونی و تحول در ساختارهای جشنواره با هدف ارتقاء سطح استانداردها و کیفی‌سازی فیلم‌های سینمای ایران، بهره‌گیری از فناوری‌ها نوین در عرصه اکران دیجیتالی فیلم‌ها، هماهنگی برای حضور 50 متفکر و اندیشمند ضدآمریکایی و صهیونیسم در ایام  جشنواره و اهتمام ویژه و موکد به مفاهیم دینی، اخلاقی و انسانی از قبیل نهاد مقدس خانواده، دفاع مقدس، مضامین مذهبی و ... ازجمله رویکردها و برنامه‌های سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: باید با برنامه‌ریزی کلان فرهنگی و هنری، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به محلی برای صدور و ابلاغ پیام‌ها و مفاهیم ناب اسلام و انقلاب به مخاطبان داخلی و خارجی تبدیل شود.

وی با اشاره به سیاست های ضداسلامی رسانه‌های دنیا افزود: نظام های سیاسی دنیا تلاش می‌کنند ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی رسانه‌هایی همچون سینما و تلویزیون را به سمت ارزشگذاری‌های خودشان معطوف کنند.

حجت‌الاسلام نبوی تشدید اسلام‌هراسی و نمایش چهره زشت و خشن از مسلمانان را از سیاست‌های اصلی هالیوود دانست و گفت: سینمای هالیوود و جشنواره‌هایی مانند کن و اسکار به دنبال مقابله با ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی هستند و برای رسیدن به این هدف تلاش روزافزونی دارند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که تمام‌قد در مقابل سیاست‌های آنها ایستادگی کرده و می‌کند؛ با این حال گاهی ظرفیت‌های داخلی ما در سینما و تلویزیون بر اساس نظام ارزش گذاری رسانه‌های آنها شکل می‌گیرد.

وی بیان داشت: بدون شک زمانی که یکی از فیلم‌های کشور ما در ‌چنین جشنواره‌هایی مطرح و برگزیده می‌شود، به خاطر همسویی با الگوها و ملاک‌های ارزش گذاری سینمای غرب است و این اصلا افتخارآمیز نیست.

حجت الاسلام نبوی با تاکید بر نام جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و همخوانی آن با انقلاب اسلامی گفت: این جشنواره، جشنواره‌ای است که باید با نگاه انقلاب اسلامی، مبانی، ملاک‌ها و الگوهای خود در عرصه فرهنگ و به خصوص در عرصه فیلم و سریال را به جامعه معرفی کند.

وی خواستار ارتقاء کیفی و کمی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم این جشنواره به نقطه‌ای برسد که با ارائه ملاک‌های ارزشیابی اسلام و انقلاب در مقابل جشنواره‌های مطرح جهان ارزش های اسلامی و انسانی را به مخاطبان عرضه کند.

این استاد حوزه و دانشگاه به حضور مقتدرانه علمی، سیاسی و نظامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تاثیرگذاری بالای انقلاب اسلامی در بین کشورهای منطقه و جهان، ما هنوز نتوانستیم آنچنان که باید و شاید، دیدگاه‌های اسلام و انقلاب را به جهان عرضه کنیم.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی گفت: باید با برنامه‌ریزی کلان فرهنگی و هنری، این جشنواره را به محلی برای صدور و ابلاغ پیام‌ها و مفاهیم ناب اسلامی و انقلابی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام نبوی تأکید کرد: عرصه فرهنگ داخلی و بین‌المللی نیازمند تاثیرگذاری عمیق است و سینما و تلویزیون از بهترین ابزارها برای دستیابی به این هدف به شمار می‌روند.

وی یکی از آفات بخش‌هایی از بدنه فرهنگی کشور را لیبرالیسم پنهان دانست و اظهار داشت: ما لیبرالیسم و سکولاریسم را در تئوری‌پردازی‌ها رد می‌کنیم ولی در مقام عمل بخش‌هایی از بدنه فرهنگی کشور دچار لیبرالیسم پنهان است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه به ظرفیت های حوزه علمیه برای همکاری با این جشنواره اشاره کرد وگفت: همکاری با حوزه علمیه و بهره‌گیری از کارشناسان حوزوی هم زمینه‌ساز ارتقاء کمی و کیفی این جشنواره خواهد بود، هم مایه‌ اتقان آن می‌گردد.

وی با استقبال از تحولات صورت گرفته در این دوره جشنواره و نگاه هدف گذاری شده و کیفی گرایی عنوان رد: خوشحالم امسال در انتخاب فیلم ها دقت و شاخص های کیفی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.


 تاريخ ارسال: 1391/10/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.