پرده سینما

جدیدترین فیلم کاترین بیگلو انتقادات شدید بسیاری از آمریکایی ها را در پی داشت

پرده سینما









شکنجه تصویرشده در فیلم سی دقیقه بامداد کاترین بیگلو، دردسر وی در میان مجلس سنای آمریکا و منتقدان شده است تا آنجا که او سخن به شکایت باز کرده و گفته است: به کسانی که واقعا شکنجه می‌کنند حمله کنید.

 

نمایی از فیلم سی دقیقه بامدادکاترین بیگلو برنده اسکار برای فیلم جعبه درد که هفته پیش نیز به خاطر فیلم سی دقیقه بامداد نامزد 5 اسکار شد و فیلمش این روزها توانسته است فروش بالایی را در آمریکای شمالی بدست آورد، این روزها تحت شدیدترین فشارها قرار دارد.

بنا بر این گزارش شکنجه برای یافتن مکان بن‌لادن یکی از نکاتی است که بیگلو در فیلم خود ارائه کرده است اما برای او دردسرساز شده است به‌گونه‌ای که تینا فی و ایمی پولر»مجریان برنامه گلدن گلاب نیز او را دست انداختند.

وی که چندی پیش به شدت از سوی سنای آمریکا مورد انتقاد قرارگرفته و گفته شده است که فیلم در بیان استفاده از شکنجه به عنوان راه رسیدن به اطلاعاتی درباره مکان اختفای بن‌لادن گمراه‌کننده عمل کرده است در عین حال از سوی مخالفان شکنجه برای به تصویر کشیدن او مورد انتقاد قرار گرفته است.

تعدادی از هنرمندان و منتقدان سینمایی بیگلو را متهم کرده‌اند که شکنجه و خشونت نیروهای ارتش آمریکا در جریان عملیات یافتن بن‌لادن را توجیه و تایید گرده است.

اما بیگلو که از این حملات خسته شده بود بالاخره زبان گشوده و گفته است: نقل این حوادث خشونت‌آمیز در فیلم ضرورتا به معنی توجیه کردن یا مبارک دانستن آن نیست که اینگونه هیچ کارگردانی نمی‌تواند سراغ هر موضوعی برود.

وی افزوده است: کسانی که به فیلم حمله می‌کنند باید به جای حمله به من به کسانی که واقعا این خشونت‌ها و شکنجه‌ها را انجام می‌دهند حمله کنند.


 تاريخ ارسال: 1391/11/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.