پرده سینما

مسعود بهنام درگذشت

پرده سینما









مسعود بهنام، صدابردار و صداگذار پیشکسوت سینمای ایران دار فانی را وداع گفت.

 

زنده یاد مسعود بهنامبه گزارش سایت پرده سینما مسعود بهنام سال 1334 در شهر كرمانشاه متولد شد. وی فارغ التحصیل مدرسه عالی تلویزیون و سینما سال 1354 بود و كار سینما را از سال 1365 با صدابرداری شبح كژدم، همكاری كیانوش عیاری آغاز به كار كرد. او همچنین طی این سال ها مدیریت استودیو بهمن را نیز بر عهده داشت.

از جمله فعالیت های زنده یاد بهنام می توان به ضبط موسیقی فیلم های آن ها هیچ کس را دوست ندارند، پرتگاه، من زمین را دوست دارم و صدابرداری براده های خورشید، زشت و زیبا، دادستان، رنو تهران 29، تمام وسوسه های زمین، آن سوی آتش و غیره اشاره کرد.

همچنین زنده یاد بهنام صداگذاری فیلم هایی همچون: پرواز بادبادک ها، بی انتها، زمهریر، زن دوم، مخمصه، اتوبوس شب، اقلیما، پارک وی، روز بر می آید، تقاطع، وقتی همه خواب بودند، ما همه خوبیم، سلام، طلای سرخ، نیمه پنهان، زیر نور ماه، عشق طاهر و غیره را نیز بر عهده داشته است.

میکس فیلم هایی همچون: نیوه مانگ، چهارشنبه سوری، ازدواج به سبک ایرانی، دوئل، گل یخ، لاک پشت ها هم پرواز می کنند، شب برهنه، زمانی برای مستی اسب ها، روز باشکوه و غیره نیز از از جمله فعالیت های این هنرمند پیشکسوت سینمای ایران بوده است.

فیلم هایی مثل کاغذ بی خط به کارگردانی ناصر تقوایی نیز در استودیوی این هنرمند ارزشمند صداگذاری شده اند.

لازم به ذکر است که زنده یاد بهنام تا ساعاتی قبل مشغول انجام آخرین مراحل فنی فیلم حوض نقاشی به کارگردانی مازیار میری برای حضور در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بوده است.

از زنده یاد بهنام امسال دو فیلم ابرهای ارغوانی به کارگردانی سیامک شایقی و حوض نقاشی به کارگردانی مازیار میری در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

لازم به توضیح است که هنوز از سوی منابع رسمی زمان و مکان مراسم تشییع پیکر این هنرمند ارزشمند سینمای ایران منتشر نشده است.

سایت پرده سینما درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به جامعه هنری ایران و خاندان زنده یاد بهنام تسلیت عرض می نماید.


 تاريخ ارسال: 1391/11/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.