پرده سینما

از سیمرغ حجمی جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

پرده سینما






 



به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما ظهر امروز در دومین نشست خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ابراهیم حقیقی طراح سیمرغ جشنواره، از اولین سیمرغ بلورین حجمی جشنواره فیلم فجر  رونمایی کرد.

 

سیمرغ حجمی جشنواره فیلم فجرحقیقی پس از رونمایی از سیمرغ گفت: سال 64 نشانه سیمرغ را آماده کردیم، سال  65 طراحی سیمرغ انجام شد، از ابتدا نیز قرار بود سیمرغ به صورت بلورین آماده شود اما مصالح موجود این اجازه را به ما نمی‌داد و ما توانستیم از برنز و ریخته‌گری سیمرغ را برای جشنواره فیلم فجر آماده نماییم.

 

از همان ابتدا می‌خواستیم مفاهیم نشانه سیمرغ بازتاب‌دهنده نور باشد و به همین دلیل مصالح شیشه در آن استفاده کردیم و سال 66 سیمرغ پایدار شد.

 

وی در ادامه به سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره و روند شکل‌گیری آن اشاره کرد و گفت: سیمرغ بلورین اولین سیمرغی است که حجم کریستال و بلورین دارد از ابتدا نیز با پیگیری‌های دفتر جشنواره و بنیاد فارابی به ساخت چنین سیمرغی فکر می‌کردیم، با سازندگان کشور چک که بهترین کریستال‌ها را فراهم می‌کنند تماس‌هایی برقرار کردیم، نمونه‌های مختلفی آماده شد اما مطلوب ما نبود سال گذشته نمونه‌ای را آماده کردند اما به دلیل همزمانی جشنواره فجر و تعطلات ژانویه به دست ما نرسید.

 

با همیاری دوستان اولین بار سیمرغ تبدیل به حجم شده است.

 

وی در ادامه گفت: البته نقیصه‌هایی دارد امیدواریم به ظرافت مطلوب و نهایی دست یابیم. امکان ساخت سیمرغ در ایران به این صورت وجود نداشت.

 

همچنین لازم به ذکر است مراسم رونمایی از سیمرغ جدید با استقبال بسیاری از سوی حاضران روبرو گشت به نحوی که دقایق متمادی عکاسان دوره سیمرغ بلورین را احاطه کرده بودند و مانع دید خبرنگاران و تصویربرداران شده بودند.

 

با توچه به سخنان حقیقی سال آینده نیز باید شاهد رونمایی جدیدترین سیمرغ بلورین در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر باشیم که نقیصه هایش برطرف شده باشد.

 

بر اساس شنیده ها هزینه ساخت این سیمرغ بسیار بالا بوده و عباسیان نیز در این نشست خبری پاسخ صحیحی در مورد هزینه تولید این سیمرغ نداد.


 تاريخ ارسال: 1391/11/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.