پرده سینما

«آرگو» برنده جایزه اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی شد

پرده سینما









اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی، جایزه برتر این دوره از رقابت‌ها را به فیلم ضد ایرانی آرگو به کارگردانی بن افلک اعطاء کرد.

 

نمایی از فیلم آرگوبه گزارش فارس، هم راستا با حمایت محافل سینمایی غرب از جمله اسکار و گلدن‌گلاب از فیلم ضد ایرانی آرگو، اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی نیز جایزه برتر این دوره از رقابت‌ها را برای این فیلم به طور مشترک به بن افلک، جورج کلونی و گرانت هسلو اغطاء کرد.

فیلم آرگو که در هفت بخش از جوایز اسکار نامزد جایزه اسکار شده است، در رقابت‌ها امسال گلدن گلاب نیز برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

پیروزی آرگو در رقابت‌های اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی در حالی است که فیلم‌های مطرح دیگری چون زندگی پی، لینکلن، سی‌دقیقه بامداد، سقوط آسمانی، کتابچه راهنمای خوشبختی، بینوایان، قلمرو طلوع ماه، جانگوی آزاد شده و حیوانات حیات وحش جنوب نامزد این دوره از جوایز بودند.

بنا براین گزارش، جایزه اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی هر ساله در هتل بورلی هیلتون به برندگان آن دوره اعطاء می‌شود، یکی از جوایزی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت جایزه اسکار بهترین فیلم دارد، آنچنان‌که طی 5 سال گذشته برنده این جایزه در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، شباهت سیسیتم انتخاب 5 هزار و 400 عضو اتحادیه تهیه‌کنندگان با اعضاء آکادمی اسکار عنوان می‌کند.

آخرین باری که اتحادیه تهیه‌کنندگان و آکادمی اسکار انتخاب‌های متفاوتی داشتند، به شش سال پیش بازمی‌گردد که اتحادیه جایزه را به خانم کوچولو سان‌شاین داد ولی آکادمی فیلم مردگان ساخته مارتین اسکورسیزی را شایسته جایزه اسکار بهترین فیلم سال تشخیص داد.

فیلم آرگو همچنین اخیرا برنده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره سانتاباربارا و روتن توماتوی طلایی شده است.

 


 تاريخ ارسال: 1391/11/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.