پرده سینما

«هابیت» صدرنشین نامزد دریافت 9 جایزه ساترن شد

پرده سینما









 

جایزه ساترن که از سوی آکادمی فیلم‌‌های علمی داستانی، تخیلی و ترسناک داده می‌شود هابیت را با 9 نامزدی در راس نامزدهای امسال خود قرار داد.

 

نمایی از فیلم هابیتبه گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، زندگی پی با 8 نامزدی و اسکای فال با 7 نامزدی دیگر امیدداران دریافت جوایز فیلم‌های علمی تخیلی هستند.

در بخش تلویزیون نیز فرینج نامزد دریافت 6 جایزه و دکستر برای دریافت 5 جایزه نامزد شده است. سریال‌های دیگری که مورد توجه ساترن قرار گرفتند Breaking badاز شبکه AMC، Falling Skiesو  از TNT، سریال Revolution از NBC و The Walking Dead از AMC هر یک با چهار نامزدی بودند.

جوایز ساترن از فیلم‌های ژانر حمایت می کند، که شامل بخش های علمی تخیلی، اقتباس از کمیک بوک‌ها و فیلم‌های ترسناک می‌شود. هر چند در هالیوود گذشته، به این فیلم ها جایگاه درجه دو داده می شد، اما در فرهنگ عامیانه قرن 21 معمولا همین فیلم‌ها هستند که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند.

مسئله جالب‌تر این است که امسال تعریف ژانر در جوایز ساترن شامل فیلم آبرومندی مانند زندگی پی و همچنین فیلم‌های مطرح دیگری مانند آرگو و بینوایان هم شد.

رییس آکادمی ساترن رابرت هولگاین گفت: از سرگذشت عجیب بینوایان گرفته تا فانتزی تصویری زندگی پی و واقعی‌گرایی جادویی جانوران سرزمین جنوبی، فیلم‌های امسال از معنی معمولی ژانر فراتر رفتند و تصویرهای فوق‌العاده‌ای از واقعیت‌های اغراق‌آمیز و یا افزوده شده را برایمان به ارمغان آوردند و لیست نامزدهای امسال جوایز ساترن را به یکی از جالب‌ترین لیست‌ها در طول تاریخ آن تبدیل کردند.

این جایزه از سال ۱۹۷۲ تاکنون به بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون اهدا می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/12/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.