پرده سینما

توضیح شمقدری درباره‌ی نام «خانه‌ی سینمای جمهوری اسلامی ایران»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جواد شمقدریرییس سازمان سینمایی با اظهار تأسف از اینکه بعضی از اعضای هیأت اصلاح اساسنامه خانه سینما، شرط مصاحبه نکردن را رعایت نکرده‌اند، پیشنهاد اضافه شدن «جمهوری اسلامی ایران» به نام خانه سینما را به دلیل جلوگیری از سوء‌استفاده بعضی مجامع بین‌المللی و تشکیلات وابسته به بعضی از افراد اپوزیسیون برانداز خارج‌نشین، از نام این تشکل دانست.

به گزارش ایسنا، جواد شمقدری - رییس سازمان سینمایی - در خصوص اظهارات روزهای اخیر از سوی تنی چند از اعضای هیأت تدوین اساسنامه خانه سینما توضیح داد: همه ما علاقه‌مندیم وضعیت تشکل قانونی جامعه اصناف سینمایی ایران به مراحل پایان خود برسد. این اشتیاق نباید باعث زایمان زودرس شود چون دوباره شاهد موجود ناقص الخلقه‌ای خواهیم بود. بنابراین باید با متانت و دقت و به دور از هیجانات لحظه‌یی مراقبت کرد که هم فرآیندهای قانونی به خوبی حل شود.

رییس سازمان سینمایی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر اساسنامه «جامعه صنفی سینمایی» هم در مسیر ثبت و تصویب قرار دارد که در آن اساسنامه نامی از خانه سینما نیامده اما در اساسنامه‌ای که توسط هیات هفت‌نفره رییس محترم جمهوری تدوین شده، پیشنهادی مطرح است که نام این تشکل «خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران» باشد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل استفاده از این نام به خاطر آن است که در بعضی مجامع بین‌المللی و در تشکیلات وابسته به بعضی از افراد اپوزیسیون برانداز خارج‌نشین، از نام «خانه سینما» در راستای اهداف خلاف منافع ملی کشورمان سوء استفاده می‌شود.

شمقدری در پایان با اظهار تأسف از اینکه بعضی از اعضای هیات هفت نفره، شرط مصاحبه و اظهار نظر نکردن را تا پایان کار و به نتیجه رسیدن آن رعایت نکرده‌اند، این اقدام را دلیل اصلی بروز حاشیه‌های اخیر دانسته است و گفت: باز هم پیشنهاد می‌کنیم دیگر کسی در کم و کیف موضوع صحبتی نکند که در این صورت قطعاً کار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. معتقدم در این مرحله کار به اتمام رسیده و تصمیم در موارد مورد اختلاف به مراحل بعدی که در سیر قانونی قرار می‌گیرد، واگذار شود.


 تاريخ ارسال: 1391/12/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.