پرده سینما

دکتر هوشنگ کاووسی در بستر بیماری

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر امیرهوشنگ کاووسیدکتر هوشنگ کاووسی این روزها در بخش «آی سی یو» بیمارستان «کیان» تهران در بستر بیماری است.

همسر این منتقد و کارگردان قدیمی سینما در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره وضعیت کاووسی گفت: 14 بهمن گذشته ایشان در بیمارستان «کیان» بستری شدند و در نهایت هفته گذشته به درخواست پزشک معالجشان به منزل آوردیم اما بعد از سه، چهار ساعت حالشان دوباره بد شد و به بیمارستان «خاتم الانبیا» منتقل کردیم که آنجا مورد پذیرش قرار نگرفت و دوباره به بیمارستان «کیان» منتقل کردیم که از سه‌شنبه گذشته در بخش آی.سی.یو این بیمارستان بستری است.

وی افزود: به ریه ایشان دستگاه وصل شده است اما به هوش هستند و در مجموع وضعیت عمومی دکتر کاووسی رضایت بخش نیست.

همسر کاووسی با تقدیر از پیگیری‌های عزت الله انتظامی خاطر نشان کرد: ایشان پیگیر وضعیت درمان هوشنگ کاووسی هستند و آقای شمقدری و میرعلایی را در جریان مشکلات درمان قرار دادند، آنها هم حمایت‌های خوبی کردند.

عزت الله انتظامی هم به خبرنگار ایسنا گفت: همسر هوشنگ کاووسی به تنهایی بار مشکلات را به دوش می‌کشد و از آقای شمقدری خواستم پیگیر وضعیت درمان باشد که این وظیفه را به آقای میرعلایی واگذار کردند.

وی افزود: امیرهوشنگ کاووسی نقش به سزایی در سینمای ایران داشته و امیدوارم آنجور که شایسته است به او رسیدگی شود.

امیرهوشنگ کاووسی متولد 1304 در تهران و فارغ التحصیل مدرسه سینمایی «ایدک» و دانشگاه «سوربن» پاریس است. او به عنوان نویسنده‌، منتقد سینما و کارگردان در سینمای ایران فعالیت داشته و از جمله کارهای مهم او می‌توان به ابداع کلمه فیلمفارسی اشاره کرد.

کاووسی به عنوان کارگردان فیلم‌هایی چون ماجرای زندگی،17 روز به اعدام و خانه کنار دریا را ساخته است و مسوولیت مدیرمسوولی مجله «هنر و سینما» را برعهده داشته است.


 تاريخ ارسال: 1391/12/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.