پرده سینما

جشنواره فیلم کن با «گتسبی بزرگ» آغاز می‌شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لئوناردو دی کاپریو در گتسبی بزرگدرام گتسبی بزرگ به کارگردانی باز لورمان فیلم افتتاحیه شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن شد.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره کن این خبر را صبح روز سه‌شنبه اعلام کردند.

فیلم سه‌بعدی گتسبی بزرگ تولید استودیو برادران وارنر است. این فیلم بر مبنای رمان معروف اف. اسکات فیتزجرالد ساخته شده و لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مالیگان، ایسلا فیشر، جوئل ادگرتن، الیزابت دبیکی و جیسن کلارک در آن بازی می‌کنند.

 داستان درباره مردی جوان به نام نیک کاراوی (مگوایر) است که سال 1922 از ایالات مرکزی آمریکا به لانگ آیلند می‌آید و آنجا مجذوب سبک زندگی همسایه خود می‌شود که مردی مرموز به نام جی گتسبی (دی‌کاپریو) است.

گتسبی بزرگ ابتدا قرار بود 25 دسامبر 2012 اکران شود، اما برادران وارنر به خاطر همزمان بودن این تاریخ با اکران جانگو آزاد شده دیگر فیلم دی‌کاپریو تصمیم گرفت اکران آن را به 10 مه 2013 به تعویق بیندازد. این در حالی است که از گتسبی بزرگ به عنوان یکی از رقبای مطرح برادران وارنر در فصل جوایز سینمایی 2012 یاد می‌شد.

گتسبی بزرگ پس از بالا در سال 2009 دومین فیلم سه‌بعدی است که جشنواره کن با نمایش آن آغاز می‌شود. این فیلم چند روز پس از نمایش در کن در فرانسه اکران می‌شود.

مولن روژ به کارگردانی باز لورمان نیز سال 2001 فیلم افتتاحیه جشنواره کن بود. فیلم Strictly Ballroom به کارگردانی او سال 1992 در بخش نوعی نگاه کن نمایش داده شد.

لورمان همچنین کارگردان فیلم‌هایی چون رومئو+ژولیت و استرالیا است. او فیلمنامه گتسبی بزرگ را با همکاری کریگ پیرس همکار قدیمی خود نوشته است.

 رمان گتسبی بزرگ که اولین بار سال 1925 منتشر شد، داستانی درباره دوران پرتلاطم دهه 1920 است.

گتسبی بزرگ در قالب یک نمایش در برادوی روی پرده رفته و تاکنون مضمون چند فیلم سینمایی بوده، از جمله فیلمی در سال 1974 به کارگردانی جک کلیتن که بر مبنای فیلمنامه‌ای از فرانسیس فورد کوپولا ساخته شد و رابرت ردفورد و میا فارو در آن بازی کردند.

 استیون اسپیلبرگ رئیس هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن است که 15 تا 26 مه در تفریحگاه مدیترانه‌ای فرانسه برگزار می‌شود.

 دوره قبلی جشنواره کن با قلمرو طلوع ماه به کارگردانی وس اندرسن آغاز شد.

 

ورایتی / 12 مارس / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1391/12/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.