پرده سینما

تیم برتن «چشمان بزرگ» را کارگردانی می‌کند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم برتونکارگردان فیلم‌های ادوارد دست قیچی و اد وود فیلمی با بازی کریستوف والتس و ایمی آدامز درمورد رابطه پرتنش یک زوج هنری می‌سازد.

به گزارش خبرآنلاین، درام چشمان بزرگ (Big Eyes) داستان زوج هنری والتر و مارگارت کین است که در دهه‌های 1950 و 1960 با نقاشی‌های محبوب خود با موضوع بچه‌هایی با چشمان بزرگ در دنیای هنر اسم و رسمی به هم زدند.

 کریستوف والتس بازیگر اتریشی که برای فیلم‌های لعنتی‌های بی‌آبرو و جانگو آزاد شده دو بار برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شده و ایمی آدامز بازیگر آمریکایی متولد ایتالیا که چهار نامزدی اسکار در کارنامه دارد، برای بازی در نقش این زوج در حال مذاکره هستند.

 فیلمنامه چشمان بزرگ را لری کاراشفسکی و اسکات الکساندر نوشته‌اند.

 داستان درباره دهه‌ها جدال بین والتر و مارگارت کین درباره حقوق قانونی نقاشی‌ها پس از طلاق آن‌ها در سال 1965 است.

 والتر کین خود را با نقاشان صاحبنام مانند رامبرانت مقایسه و مارگارت را تحقیر می‌کرد. هر یک از آن‌ها خود را نقاش این آثار می‌دانست.  سال‌ها جدال حقوقی در نهایت به آنجا ختم شد که قاضی از هر دو خواست در دادگاه نقاشی بکشند. والتر شکست خورد و مجبور شد میلیون‌ها دلار بپردازد، هرچند همچنان خود را خالق آثار می‌دانست.

 برتن در چشمان بزرگ بار دیگر با نویسندگان اد وود یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های خود همکاری خواهد کرد. کاراشفسکی و الکساندر ابتدا قرار بود خودشان این پروژه را با بازی رایان رینولدز و ریس ویدرسپون کارگردانی کنند، اما مسائل مالی و تداخل زمانی مانع این کار شد. برتن قرار بود صرفا تهیه‌کننده پروژه باشد.

 برتن 54 ساله که در کالیفرنیا به دنیا آمده، خالق تعدادی از سیاه‌ترین و به یادماندنی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از جمله بیتل جوس و  ادوارد دست قیچی است.

از دیگر ساخته‌های او می‌توان به بتمن، بتمن بازمی‌گردد، مریخ حمله می‌کند!، اسلیپی هالو، سیاره میمون‌ها و ماهی بزرگ، چارلی و کارخانه شکلات‌سازی، سوئینی تاد: آرایشگر شیطان‌صفت خیابان فلیت و آلیس در سرزمین عجایب اشاره کرد.

 او سال گذشته فیلم خون‌آشامی سایه تاریک با بازی جانی دپ و انیمیشن فرانکن‌وینی را روی پرده سینماها داشت.

 

هالیوود ریپورتر / 2 آوریل / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1392/1/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.