پرده سینما

چهره های سیاسی جهان درگذشت راجر ایبرت را تسلیت گفتند

پرده سینما









به دنبال انتشار خبر درگذشت راجر ایبرت منتقد صاحب نام سینمای جهان، اینترنت پر از پیام های تسلیت و نقل خاطراتی از او شد و تلویزیون محلی و ایستگاه های رادیو به پوشش این خبر پرداختند و اطلاعیه های مختلفی منتشر کردند.

 

راجر ایبرتبه گزارش مهر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از جمله افرادی بود که با صدور اطلاعیه‌ای نوشت: من و میشل از شنیدن خبر درگذشت راجر ایبرت غمگین شدیم. برای نسلی از آمریکایی ها و به ویژه اهالی شیکاگو راجر نماد فیلم بود.

 

رام امانویل شهردار شهر شیکاگو نیز با صدور اعلامیه‌ای نوشت: راجر کمک کرد تا شیکاگو به عنوان مرکزی برای فیلمسازی و نقد فیلم شناخته شود... او برای کارهای پرقدرتش به یاد خواهد ماند ...

 

راجر جوزف ایبرت در شهر ایلینوی در سال 1942 به دنیا آمد. او تنها فرزند والتر یک متخصص برق و همسر کتابدارش آنابل بود. راجر خیلی زود به روزنامه نگاری علاقه مند شد و از زمانی که به مدرسه می رفت به عنوان کمک ویراستار نشریه مدرسه کار کرد و در همان زمانی یک داستان علمی تخیلی نوشت. عشق او به تحصیل در دانشگاه هاروارد به دلیل عدم توانایی مالی والدینش عملی نشد و او راهی موسسه آوی لیگ برای روزنامه نگاری شد. او به سرعت به عنوان یک روزنامه نگار آزاد به انتشار مقالاتش در شیکاگو دیلی نیوز و شیکاگو سان-تایمز پرداخت و از سال 1966 به عنوان یک روزنامه نگار شناخته شده به کار پرداخت و شروع به انتشار نقدهای هنری کرد.

در سال 1975 او جایزه پولیتزر را برای نقدهای درخشانش کسب کرد و این اولین باری بود که یک منتقد فیلم موفق به دریافت این جایزه می شد.

ایبرت از دهه 60 فیلم سال خود را معرفی کرد. نخستین فیلم برگزیده او در سال 1967 بانی و کلاید بود. جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی فیلم محبوب او برای سال 2011 بود. در سال 2012 نیز او آرگو را به عنوان برترین انتخابش معرفی کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/1/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.