پرده سینما

زم: با طیب خاطر دستمزد نود میلیون تومانی گلزار را داده ام

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش پرده سینما از نشست رسانه ای فیلم سینمایی دموکراسی تو روز روشن.

 

نشست رسانه ای فیلم دموکراسی تو روز روشن. عکس از الهام عبدلیکاخ جشنواره فجر در برج میلاد دیروز دهم دی ماه شاهد برگزاری نشست مطبوعاتی فیلم دموکراسی تو روز روشن بود. این جلسه با حضور عوامل فیلم برگزار شد و علی علایی منتقد سینما مدیریت آن را بر عهده داشت.

حجت الاسلام محمد علی زم تهیه کننده و مشاور مذهبی فیلمنامه، علی عطشانی کارگردان، مرتضی غفوری مدیریت فیلمبرداری، اصغر پورهاجریان جلوه های ویژه، محمدرضا منصوری مدیر تولید و شاهین یار محمدی تدوین گر دموکراسی تو روز روشن از جمله عوامل فیلم مزبور بودند که در جلسه نشست پرسش و پاسخ فیلم حضور داشتند.

از نکات قابل توجه فیلم عدم حضور بازیگران این فیلم بود. چراکه فیلم دموکراسی تو روز روشن از تعداد کثیری از بازیگران مطرح سینما استفاده کرده بود که جای تمامی آنها در این جلسه خالی بود. نیوشا ضیغمی، محمدرضا فروتن، حمید فرخ نژاد، محمدرضا گلزار، نیما شاهرخ شاهی، نیکی کریمی، ارژنگ امیر فضلی، مهران رجبی و... در دموکراسی تو روز روشن به ایفای نقش پرداخته اند.

در ابتدای جلسه از حجت الاسلام زم سوالی شد مبنی بر اینکه شخصیت عزرائیل و نوع پوشش محمدرضا گلزار در این فیلم شباهت بسیاری با فیلم ماتریکس را دارد و شما از این الگو نمونه برداری کرده اید که حجت الاسلام زم پاسخ داد: «خیر چنین چیزی نیست و اگر چنین شباهتی وجود داشته حتما تصادفی بوده است».

در ادامه از تهیه کننده فیلم سوالی شد مبنی بر اینکه دستمزد واقعی محمدرضا گلزار که چندی پیش جنجالهای زیادی را آفرید چقدر بوده است و آیا دستمزد 90 میلیونی او صحت داشته یا نه؟ زم پاسخ داد: «هیچ نکته حجت الاسلام زم در نشست رسانه ای. عکس از الهام عبدلیمحرمانه ای در ساخت این فیلم وجود ندارد و ما تمامی خرج فیلم را از جیب خودمان داده ایم و حتی یک قران هم از بودجه بیت المال مصرف نکرده ایم و تهیه کنندگی این کار کاملا خصوصی است. در ابتدا قرار بود شخصی سرمایه گذاری در این فیلم بکند که بعد از مدتی دیدیم او از این سرمایه گذاری قصد دیگری دارد و به همین دلیل او را کنار گذاشتیم من با طیب خاطر اعلام میکنم که به آقای گلزار برای بازی در این فیلم و برای 3 روز نقش آفرینی 90 میلیون تومان دستمزد داده ام. زم در ادامه افزود: امیدوارم سینمای ایران به جایی برسد که اینگونه رقمها برایش زیاد نباشد. زم همچنین تاکید کرد: «من به عنوان تهیه کننده فیلم اعلام می کنم که این فیلم را در عسر و حرج کامل ساخته ام و تمامی اسناد و مدارک بدهی های بانکی و وامهای ما موجود است».

در ادامه جلسه عطشانی در خصوص حضور تعداد زیادی از ستاره ها و بازیگران مطرح در فیلمش چنین گفت: «مسلما هر کارگردانی آرزو دارد که بتواند در فیلم اولش از بازیگران مطرح و چهره استفاده نماید البته اول قرار نبود که این همه ستاره در فیلممان داشته باشیم که به کمک آقای زم و دوستان دیگر این امکان برایمان به وجود آمد.»

در ادامه مدیر فیلمبرداری فیلم در سخنانی به چگونگی فیلمبرداری این اثر اشاره کرد و گفت: «ما در این فیلم از شیوه دوربین روی دست استفاده کردیم اما من از ابتدا مخالف این شیوه بودم اما به اصرار آقای عطشانی ناچار شدم که به این شیوه فیلمبرداری کنم که خوب شکر خدا نتیجه کار کاملا رضایت بخش بوده است.»

در ادامه مراسم پس از سخنان کوتاه سایر عوامل فیلم علی عطشانی در خصوص اینکه فکر می کند آیا این فیلم هم به سرنوشت فیلم قبلی اش پوست موز  دچار خواهد شد یا نه گفت: «آن فیلم پروانه 35 میلیمتری نداشت و این فیلم دارد و ما در این فیلم از هیچ خط قرمزی عبور نکرده ایم که بخواهد پروانه نمایش دریافت نکند»

 

عکس های گزارش از الهام عبدلی

علی عطشانی. عکس از الهام عبدلی

 


 تاريخ ارسال: 1388/11/11
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رضا:

اگه به گلزار 90تا دادن باید به فروتن 900تا میدادن

0+0-

جمعه 21 خرداد 1389



>>>بهمن:

اي كاش در همه زمينه ها به استاندارد ميرسيديم نه فقط در دادن دستمزدهاي نجومي.سالنهاي نمايش خوب،موضوعات بكر،ساخت حرفه اي واز همه مهمتر سعه صدر كه امروزه واقعا بين اهالي سينما كمياب است...

0+0-

شنبه 11 بهمن 1388




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.