پرده سینما

مریل استریپ از مارگارت تاچر تقدیر کرد

پرده سینما









مریل استریپ بازیگر فیلم سینمایی بانوی آهنین که درباره زندگی مارگارت تاچر بود در پی درگذشت این سیاستمدار با صدور بیانیه‌ای از وی تمجید کرد.

 

پوستر فیلم بانوی آهنین با بازی مریل استریپبه گزارش مهر به نقل از واشنگتن پست، مریل استریپ که در سال 2012 برای ایفای نقش مارگارت تاچر در فیلم بانوی آهنین موفق به کسب جایزه اسکار شد، با صدور بیانیه‌ای به تمجید از وی پرداخت.

او نوشت: مارگات تاچر یک پیشگام بود که خواسته یا ناخواسته نقش مهمی برای ورود زنان به عرصه سیاست ایفا کرد.

این بازیگر زن برنده اسکار افزود: سخت است که برهه‌ای از تاریخ معاصرمان را بدون نقش تاثیرگذار بریتانیا در پایان قرن بیستم مجسم کنیم. وضع مقررات سخت‌گیرانه مالی او هرچند به سختی‌های نیازمندان افزود و شیوه تنظیمات مالی وی ارزش مالی زیادی برای دیگران ایجاد کرد، اما در این زمینه بحث زیادی وجود دارد که نظارت همیشگی و وفاداری عمیق او به پوند استرلینگ به بریتانیا کمک کرد تا از توفان مالی اروپا عبور کند.

استریپ که برای ایفای نقش مارگارت تاچر در فیلم بانوی آهنین برای هفدهمین بار نامزد اسکار شد، در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: اما برای من او مظهر هیبت و قدرت و استحکام شخصی‌اش بود. با توجه به قدرت او در طیف‌های سیستم سیاسی بریتانیا و با وجود مرزهای طبقاتی و فوبیای جنسیت، موفق شد تا کاری را که واقعا می‌خواست، انجام دهد و این یک دستاورد فوق‌العاده بود. برای رسیدن به این مکان، از آنجا که او دختر یک مرد بزرگ نبود، یا بیوه یک مرد با اهمیت، او با کوشش و تلاش خود موفق به انجام این کارها شد.

مریل استریپ در این بیانیه تاکید کرده که افتخار می‌کند که سعی کرد تا سفر آخر زندگی او را، پس از قدرت تصویر کند. او می‌نویسد: اما من تنها درک اندکی از همه تلاش‌هایی که او کرد داشتم و این که او چگونه موفق شد تا این کشتی را به سمت دیگر هدایت کند.

مارگارت تاچر اولین و تنها نخست ‌وزیر زن انگلیس روزدوشنبه در 87 سالگی و بر اثر سکته مغزی درگذشت.


 تاريخ ارسال: 1392/1/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.