پرده سینما

اسکورسیزی جدیدترین فیلمش را در ژاپن کلید خواهد زد

پرده سینما









منابع نزدیک به پروژه سکوت مارتین اسکورسیزی می‌گویند بحث تولید این فیلم با کامل شدن فیلم‌نامه اقتباسی آن ، جدی‌تر شده است و در مرحله تولید قرار می گیرد.

 

مارتین  اسکورسیزیبه گزارش فارس، همین منابع می‌گویند درام شرح‌حال گونه سکوت فیلم بعدی این فیلم ساز نیویورکی در مقام کارگردان خواهد بود.رسانه‌های گروهی در این رابطه صحبت می‌کند که بحث تولید سکوت چند سال است که مطرح شده و در این مدت ، هر بار به دلیلی تولید آن به تعویق افتاده است.این در حالی است که مارتین اسکورسیزی در مصاحبه‌های مختلف خود، از این فیلم به عنوان یکی از پروژه‌های مورد علاقه و محبوب خویش اسم بوده است.حال گفته می‌شود کلید فیلم‌برداری سکوت ژولای سال 2014 زده می‌شود و این فیلم، اثر بعدی این فیلم‌ساز قدیمی خواهد بود.

فیلم نامه اقتباسی فیلم را اسکورسیزی با همکاری جی کوکز می‌نویسد و گفته می‌شود این فیلم‌نامه هم اکنون در مراحل پایانی کار نگارش قرار دارد.

این فیلم‌نامه بر اساس قصه کتاب جنجالی و پرخواننده شوساکو اندو نویسنده ژاپنی نوشته شده است. کتاب اندو در سال 1960 منتشر شد.

قصه کتاب در قرن هفدهم میلادی رخ می‌دهد و درباره دو کشیش مسیحی است که با به خطر انداختن جان خود، راهی یک ماموریت مذهبی به ژاپن و آسیای دور می‌شوند.

اسکورسیزی از سال 1991 به این سو، به دنبال ساخت سکوت بوده است. در طول این سالها ، چند بار این فیلم به مرحله تولید هم رسید اما کلید فیلم‌‌برداری آن زده نشد.

پیش از این اعلام شده که دانیل دی لوئیس (رباینده اسکار بهترین بازیگر مرد برای لینکلن) گائل گارسیا برنال و بنیسیو دل تورو برای بازی در نقش‌های اصلی فیلم نامزد و انتخاب شده‌اند.

شرکت مستقل فیلم‌سازی امت فورلا فیلمز امر تولید سکوت را به عهده دارد. مسئولان این شرکت فیلم‌سازی می‌گویند اولین نمایش عمومی آن در جشنواره بین‌المللی کن خواهد بود.

اسکورسیزی سکوت را در حالی جلوی دوربین می‌برد که قصه شوساکو اندو (که منتقدان ادبی به آن لقب شاهکار را داده‌اند) قبل از این ، تبدیل به فیلم سینمایی شده است.

ماسامیرو شینودا فیلم‌ساز ژاپنی این قصه را در سال 1971 کارگردانی کرد.اما اسکورسیزی می گوید فیلم او تفاوت های زیادی با این فیلم ژاپنی خواهد داشت.


 تاريخ ارسال: 1392/2/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.