پرده سینما

جشنواره کارلووی واری از الیور استون تقدیر می‌کند

پرده سینما









فیلمساز آمریکایی برنده سه جایزه اسکار جایزه گوی بلورین یک عمر دستاورد چهل و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری را دریافت خواهد کرد.

 

الیور استونبه گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره کارلووی واری که مهمترین جشنواره سینمایی در اروپای مرکزی و شرقی است، همچنین روز سه‌شنبه اعلام کردند آگنیشکا هولاند کارگردان لهستانی رئیس داوران بخش اصلی این دوره جشنواره است که 28 ژوئن تا 6 ژوئیه (7 تا 15 تیر) در جمهوری چک برگزار می‌شود.

صورت زخمی به کارگردانی برایان دی‌پالما که الیور استون فیلمنامه آن را نوشت، در جشنواره کارلووی واری 2013 نمایش داده می‌شود و یک نسخه جدید از اسکندر ساخته استون هم روی پرده می‌رود. همچنین دو اپیزود از سریال مستند تاریخ ناگفته ایالات متحده به کارگردانی او که تولید شبکه شوتایم است، پخش می‌شود.

پیری بارتوسکا رئیس جشنواره کارلووی واری گفت: «الیور استون فیلمسازی است که از ارزیابی‌های قراردادی فراتر می‌رود. او فیلم‌های را می‌نویسد و کارگردانی و تهیه می‌کند که برای کل طیف فیلمسازی جالب است؛ از داستان‌های عادی گرفته تا فیلم‌های کاملاً بحث‌انگیز که اغلب تحقیقی درمورد مضامین اجتماعی و سیاسی در کشور او یا بیرون از کشور هستند.»

استون آخرین بار تریلر وحشی را روی پرده سینما داشت. این فیلمساز نیویورکی برای دو فیلم جوخه و متولد چهارم ژوئیه برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و با قطار سریع‌السیر نیمه‌شب ساخته آلن پارکر اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد.

دورز، جی‌اف‌کی، آسمان و زمین، نیکسون، اسکندر، دبلیو و وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد  از دیگر ساخته‌های استون است.

برگزارکنندگان جشنواره کارلووی واری در عین حال با اعطاء یک جایزه گوی بلورین افتخاری از تئودور پیستک طراح لباس و دکور تقدیر می‌کند. او در بیش از 100 فیلم کار کرده و برای آمادئوس به کارگردانی میلوش فورمن برنده جایزه اسکار و برای والمونت او برنده جایزه سزار شد.

داوران بخش اصلی جشنواره که هولاند ریاست آن را به عهده دارد، برندگان جایزه بزرگ یا گوی بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بازیگر زن، بازیگر مرد همین طور جایزه ویژه هیئت داوران را انتخاب می‌کنند.

در تاریکی ساخته هولاند دو سال پیش نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بود. او با فیلم اولیویه، اولیویه‌ هم نامزد اسکار بود و در آمریکا در سریال‌هایی چون The Wire و قتل‌ کار کرده است.

پارسال لیلا حاتمی برای فیلم پله آخر جایزه بهترین بازیگر زن کارلووی واری را دریافت کرد.

کارلووی واری یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی دنیاست.


 تاريخ ارسال: 1392/2/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.