پرده سینما

فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی به ایران ارسال می شود

پرده سینما









نسخه‌ای از فیلم گذشته جدیدترین ساخته اصغر فرهادی امروز به تهران می‌رسد.

 

نمایی از فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادیبه گزارش بانی فیلم، چند هفته‌ای است كه حرف و حدیث‌ها درباره اكران ساخته جدید فرهادی در ایران مطرح شده است. فیلمیران مؤسسه پخش‌كننده گذشته در ایران حتی عنوان كرده فیلم فرهادی خرداد ماه اكران عمومی خواهد شد. با این حال اعضای اداره نظارت و ارزشیابی طی هفته گذشته بارها تأكید كرده‌اند كه هنوز نسخه‌ای از این فیلم در اختیار شورا قرار نگرفته و در خصوص اكران یا عدم اكران گذشته در ایران باید بعداً اظهارنظر كرد.

حمیدرضا قربانی دستیار سابق اصغر فرهادی روز جمعه به همین منظور عازم فرانسه شده تا نسخه‌ای از فیلم گذشته را با خود به ایران بیاورد. ظاهراً قربانی امروز  سه‌شنبه به ایران برمی‌گردد تا هر چه سریع‌تر نسخه‌ای از فیلم در اختیار اعضای شورای صدور پروانه نمایش قرار بگیرد.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فیلم اصغر فرهادی همزمان با اكران جهانی در ایران نیز روی پرده خواهد رفت. با توجه به اینكه جشنواره كن اوایل خرداد به پایان می‌رسد گذشته به احتمال فراوان اواسط همین ماه اكران عمومی خواهد شد. این فیلم كه به زبان فرانسوی ساخته شده در پاریس جلوی دوربین رفته و اولین فیلم اصغر فرهادی در خارج از ایران به حساب می‌آید. گذشته داستان مردی ایرانی و زنی فرانسوی است كه به دلیل اختلاف مرد همسرش را رها كرده و به ایران برگشته است. بعد از مدت‌ها زن از شوهرش تقاضای طلاق می‌كند. بازگشت مرد به فرانسه او را با چالشی بزرگ روبه‌رو می‌كند. چرا كه همسرش با مردی فرانسوی رابطه عاطفی برقرار كرده است. برنیس برژو، طاهر رحیم و علی مصفا بازیگران اصلی گذشته هستند.


 تاريخ ارسال: 1392/2/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.