پرده سینما

وزیر ارشاد: کتاب های سینمایی و هنری در اغلب غرفه های نمایشگاه کتاب امسال در دسترس خواهند بود

پرده سینما









به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما، نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز 9 اردیبهشت 1392 در طبقه فوقانی شبستان اصلی مصلی امام خمینی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی رئیس نمایشگاه کتاب برگزار شد.

 

محمد حسینی در ابتدای این مراسم درباره وجه تمایز این دوره از نمایشگاه کتاب با دوره های پیشین گفت: در دوره های پیشین این ایراد به نمایشگاه کتاب گرفته می شد که مبحث فروش بر وجه ارائه کتاب ها پیشی گرفته و نمایشگاه کتاب به فروشگاه کتاب تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اما در نمایشگاه امسال تصمیم داریم که به وجه نمایشگاه بودن این رویداد بیشتر بپردازیم و آن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

حسینی از حضور 4 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: این آثار حدودا 4 هزار عنوان هستند که همگی به نمایش گذاشته می‌شوند تا محققان و نویسندگان از این مجموعه بازدید و از وضعیت نشر و کتاب در سالی که گذشت مطلع شوند البته ما طی سال گذشته کمبود کاغذ و گرانی را داشتیم اما معنای آن رکود و وقفه در حوزه نشر کشور نبود. از این رو کارنامه سال 91 تحت عنوان سالن یاس به نمایش گذاشته می‌شود.سعی شد مثل سال‌های گذشته خدمت‌رسانی به ویژه به دانشجویان در راستای یارانه‌ها را داشته باشیم. برای بن کارت دانشجویی حدودا 250 هزار دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند اما ای کاش می‌توانستیم چند میلیون دانشجو را تحت پوشش قرار دهیم. اما در بخش ارزی هم سعی کردیم یارانه‌ای اختصاص دهیم این مهم با ارز مبادله‌ای انجام گرفت که 1500 تومان را افراد می‌پردازند و حدود هزار تومان از سوی وزارت ارشاد به ازای هر دلار پرداخت می‌شود تا افراد به راحتی کتاب خریداری کنند.

حسینی با بیان اینكه هیچ درخواستی از ناشران داخلی برای حضور در نمایشگاه امسال بی پاسخ نمانده، تصریح كرد: طبق آخرین آمارها، در نمایشگاه بیست وششم، دو هزار و 545 ناشر داخلی آخرین تولیدات خود را عرضه می كنند و برای نخستین بار نیز در نشر الكترونیك، 102 ناشر داخلی و در بخش خارجی یكهزار و 600 ناشر از 77 كشور آخرین دستاوردهای نشر خود را ارائه می دهند.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جایگاه خاصی برای کتاب های سینمایی، تئاتری و هنری با وجود گستردگی مخاطبان این قشر در نظر گرفته نمی شود ابراز کرد:

کتاب های سینمایی و تئاتری و هنری در اغلب بخش های نمایشگاه در دسترس خواهند بود و ما اهتمام ویژه ای به این مهم داشته ایم و حتی سالن کتاب های موسیقی امسال جدا شده است.


 تاريخ ارسال: 1392/2/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.