پرده سینما

فیلم «محمد(ص)» پایان سال ۹۲ اکران می شود

پرده سینما









فیلم محمد(ص) اواخر امسال اکران می شود.

 

نمایی از فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدیبه گزارش فارس،مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی محمد (ص) در حاشیه نشست خبری جشنواره نشانه نوشته «محمد (ص)» که به بهانه تولید این فیلم برگزار خواهد شد درباره مقایسه این فیلم با فیلم پیامبر ساخته مصطفی عقاد گفت: باید منتظر باشیم که فیلم به اکران عمومی گذاشته شود و خود فیلم از خود دفاع کند و مخاطبان آن را ارزیابی کنند ولی در مجموعه می‌توان گفت که فیلم مصطفی عقاد درباره دوره دیگری از تاریخ اسلام بود و فیلم من هم دوره متفاوتی از تاریخ اسلام را به تصویر می‌کشد، اگر چه موضوع هر دو فیلم تاریخ اسلام است اما زاویه دید و نگاه ما به این موضوع متفاوت است.

وی افزود: در فیلم مصطفی عقاد بیشتر به جنگ‌های پیامبر (ص) پرداخته شد به گونه‌ای که به نظر می‌رسید پیامبر (ص) سراسر عمر مبارک خود را در حال جنگ و مبارزه سپری کردند در حالی که طول همه جنگ‌های پیامبر (ص) بیش از ۶۰ روز نبوده است و همین در دنیای امروز به تفسیر اسلامی پر از جنگ و خشونت می‌انجامد.

مجیدی گفت: فیلم من از نظر دکور در مقایسه با فیلم مصطفی عقاد قابل مقایسه نیست چرا که دکور فیلم ما بسیار عظیم، کارشناسی شده و هنرمندانه ساخته شده است و در مجموع می‌توان ادعا کرد که فیلم ما به لحاظ فیزیکی بسیار بزرگ و عظیم است.

این کارگردان ایرانی در بخش دیگری از سخنانش درباره تأثیرگذاری این فیلم در سطح جهانی گفت:‌ باور ما این است که قرائت صحیحی درباره پیامبر اسلام داریم و قرائتی که در جهان اسلام ارائه شده است، صحیح نیست،‌ما معتقدیم که دین اسلام دین رحمت ،‌محبت، اخلاق و انسانیت است که به کرامت انسانی احترام می‌گذارد و نگاه اسلام طالبانی و سلفی که اسلام را دین خشونت و ترور معرفی می‌کنند،‌ نگاه درستی به اسلام ندارند،‌بنابراین با نگاهی که در این زمینه داریم، تصور می‌کنم این فیلم تأثیرگذاری خود را بر فطرت پاک انسان‌ها خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اقدام قطر برای ساخت فیلم‌های پرهزینه درباره اسلام هم گفت: شاید آن‌ها با هزینه‌های میلیاردی بتوانند فیلم‌هایی با سروشکل خوبی بسازند اما روح اسلامی و تأثیرگذاری لازم را در آثارشان نخواهند داشت.

او درباره میزان هزینه‌ای که برای این فیلم صورت گرفته است گفت: در این باره نمی‌توانم بدون حضور تهیه کننده و مسئولان بخش مالی فیلم به طور دقیق صحبت کنم.

فیلم محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی مرحله فیلمبرداری را پشت سر گذاشته و صحنه‌های مربوط به اصحاب فیل آن نیز تا دو هفته دیگر در ژوهانسبورگ آفریقا انجام خواهد شد.این فیلم در مرحله تدوین قرار دارد و تا پایان سال ۹۲ آماده اکران خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/2/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.