پرده سینما

باشه آهنگر: فقط به احترام مطبوعات و منتقدین به نشست رسانه ای آمدم

علیرضا انتظاری

  

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس از الهام عبدلینشست مطبوعاتی فیلم بیداری رویاها به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر سومین نشستی بود که روز هفتم بهمن ماه در سینمای رسانه ها واقع در برج میلاد برگزار شد. در این نشست مطبوعاتی تعدادی از عوامل فیلم به شرح زیر حضور داشتند:

محمد علی باشه آهنگر ( کارگردان )  هنگامه قاضیانی ( بازیگر )  رز رضوی ( بازیگر ) تورج منصوری ( فیلمبردار )  عباس بلوندی ( طراح صحنه و لباس )  محمد رضا گوهری ( فیلمنامه نویس )  علی آشتیانی پور ( تهیه کننده ) آریا عظیمی نژاد ( آهنگساز ) و سید علیرضا علویان ( صدا گذار ). مدیریت این جلسه را منتقد با سابقه سینما جواد طوسی بر عهده داشت.

طوسی در ابتدای این مراسم با سوالی از محمد علی باشه آهنگر در مورد چگونگی ساخت فیلم و فیلمنامه این اثر مطرح کرد.

باشه آهنگر در ابتدای سخنانش گفت: باید بگویم من اصلا نمی خواستم به این جلسه در این جشنواره بیایم. دلیلش هم این است که بسیاری از دوستان و همکاران من در نشستهای قبلی نیامده اند من فقط به احترام مطبوعات و منتقدان به این جلسه آمده و نه هیچ چیز دیگر!

باشه آهنگر سپس به توضیحاتی در مورد آخرین ساخته اش پرداخت:

من در فیلمهای قبلی ام به نوعی ارتباطم با تماشاگر دچار لکنت بود اما خودم این را احساس نمی کردم. وقتی که سینمادارها حاضر نبودند فیلم فرزند خاک من را با آن همه سیمرغ اکران کنند و فقط 5 سینما برای نمایش فیلم در اختیار من گذاشتند من مجبورم در فیلمم از بازیگرانی استفاده کنم که به فیلم من رونق می بخشند.

هنگامه قاضیانی. عکس از الهام عبدلیدر ادامه محمد رضا گوهری نیز توضیحاتی را ارائه داد.

گوهری: این سومین همکاری من با آقای باشه آهنگر بود و روی فیلمنامه خیلی کار کردیم من همیشه سعی می کنم نگاهی متفاوت داشته باشم.

در ادامه طوسی رو به تورج منصوری گفت: «آقای منصوری شما همیشه سعی می کنید یک حس تجربی در کارتان جاری باشد. در صورتی که یکی از حرفه ای ترینهای سینما هستید چه شد که با‌آقای آهنگر کار کردید؟»

منصوری در پاسخ گفت: «در فیلم هیچ چیزی تصادفی نیست و همه چیز از قبل مشخص شده و کار شده است من اولین باری که فیلمنامه را خواندم تصوراتی از کار پیدا کردم و بعد آنها را با کارگردان در میان گذاشتم و دیدم که فکرم بیراه نبوده و در آخر با آقای آهنگر با هم به این شیوه رسیدیم.»

جواد طوسی در ادامه مراسم از هنگامه قاضیانی خواست تا به چگونگی حضورش در این فیلم بپردازد و قاضیانی را بازیگری خوش شانس خطاب کرد.

قاضیانی: فیلمنامه این فیلم خیلی کامل بود  و من نقشم را خیلی دوست داشتم من واقعا به قول آقای طوسی خوش شانس هستم و خوشحالم در این فیلم که همه عواملش به هم کمک کردند بودم. دوربین در این فیلم هیچ عجله ای به بازیگر نمیداد و تهیه کننده سر هیچ سکانسی هنگام ضبط حضور نداشت و توافق کامل با تمامی عوامل امین حیایی. عکس از الهام عبدلیفیلم وجود داشت. خلاصه اینکه در بیداری رویاها همه عوامل سر سفره ای با هم می نشستند و لقمه ای از هنر بر می داشتند.

طوسی: حضور شما و امین حیایی در فیلم زمینه ای برای سانتیمانتالیسم را فراهم می کند. چگونه توانستید با هم به توافق برسید و این رویه را کنترل کنید؟

قاضیانی: من خودم از ابتدا فکر می کردم که همکاری ما بسیار سخت خواهد بود و هر دو هراس داشتیم. اما با هم متحد شدیم و به کمک آقای آهنگر ریتممان را هماهنگ کردیم.

در ادامه رز رضوی نیز در مورد حضورش در این فیلم توضیحاتی را ارائه داد و گفت: من با خواندن فیلمنامه چنان تحت تاثیر قرار گرفتم و دلم هم برای رخشانه و هم برای ایوب سوخت که سر صحنه کلی گریه می کردم.

از حاشیه های جالب این نشست این بود که امین حیایی بازیگر فیلم که از ساعاتی قبل در برج میلاد حضور داشت در انتهای مراسم به همراه محمدرضا شریفی نیا به نشست پیوست. 

 

عکس ها از: الهام عبدلی

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/11/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.