پرده سینما

قوانین رأی‌گیری در بخش اسکار بهترین فیلم‌های خارجی زبان تغییر کرد

پرده سینما









آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برخی قوانین مربوط به نظر سنجی اعضاء اسکار در بخش فیلم‌های خارجی زبان و مستند کوتاه را تغییر داد.

 

جایزه اسکاربه گزارش فارس، اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی که قریب به 6 هزار نفر هستند روز گذشته ضمن شرکت در دو نشست که به طور همزمان در نیویورک و کالیفرنیا برگزار می‌شد ، از تغییر برخی قوانین در دو بخش فیلم‌های خارجی زبان و مستند کوتاه مطلع شدند.

این اولین باری است که تمامی اعضاء آکادمی اسکار به طور همزمان در یک نشست گرد هم می‌آیند.

به گزارش نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر، براساس تغییرات جدید، از این پس تمامی اعضاء آکادمی اسکار این اجازه را دارند که در این دو بخش رأی دهند.

در دوره‌های قبل اعضاء آکادمی اسکار تنها در صورتیکه فیلم‌های خارجی زبان (غیرانگلیسی) و مستند‌های کوتاه را در سینماها می‌دیدند، مجاز به رأی دادن بودند ولی براساس گزارش‌های رسیده از جلسه دیروز، نسخه دی‌وی‌دی فیلم‌ها در بخش‌های مستند بلند، کوتاه، انیمیشن بلند و کوتاه و همچنین فیلم‌های خارجی زبان باید برای تمامی اعضاء آکادمی اسکار فرستاده شود.

برای اولین بار تمامی اعضاء اسکار مجاز هستند تا در مرحله نهایی رأی گیری در هر 24 بخش شرکت کنند.

هاوک کوچ، رئیس جدید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در این باره گفت: این تغییرات در ادامه تلاش ما برای افزایش میزان همکاری اعضاء آکادمی در تمامی فعالیت‌های مراسم اسکار از جمله رأی‌گیری صورت گرفته است.

وی افزود: سال گذشته 90 درصد از اعضاء در پروسه رأی گیری شرکت کرده بودند که این آمار یک رکورد در تاریخ برگزاری مراسم‌های اسکار محسوب می‌شد که البته این نشان دهنده موفقیت اعمال سیستم الکترونیک رأی گیری برای اولین سال بود.

کوچ در ادامه متذکر شد: علی‌رغم این موفقیت سال آینده نیز در کنار نظر‌سنجی الکترونیک، کاغذ‌های رأی‌گیری نیز برای اعضاء فرستاده خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/2/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.