پرده سینما

ژیل ژاکوب سال 2015 از ریاست جشنواره کن کنار می‌رود

پرده سینما









ژیل ژاکوب، رئیس جشنواره کن در سال 2015 از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

 

جشنواره فیلم کنبه گزارش ایسنا، شصت‌وششمین جشنواره فیلم کن در حالی از هفته آینده آغاز خواهد شد که امروز (چهارشنبه) اعلام شد ژیل ژاکوب در سال 2015 از سمت خود کنار خواهد رفت.

ژاکوب که در سال 1977 وارد هیات رئیسه جشنواره کن شد، در سال 2001 به عنوان رییس این رویداد سینمایی معتبر انتخاب شد.

این کارگردان، منتقد‌ و سینماگر مولف امروز رسما اعلام کرد که دو سال دیگر در سن 85 سالگی از ریاست جشنواره کن کنار خواهد رفت. ژاکوب در مصاحبه‌ای که با نشریه فرانسوی نایس ماتین داشته گفت: چندین‌بار به همسرم قول داده‌ام از سمت‌ام کناره‌گیری کنم این‌بار دیگر وقتش است و مطمئنا آن را انجام خواهم داد.

اگرچه تیری فرمائو از سال 2001 به عنوان کارگردان هنری و مدیر اجرایی جشنواره فعالیت داشته و مسئول انتخاب فیلم‌های بخش رقابتی بوده است، اما ژیل ژاکوب همواره به عنوان نماد جشنواره کن مطرح بوده است.

طی 40 سال حضور در معتبرترین رویداد سینمایی جهان، ژاکوب مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشته که راه‌اندازی جایزه دوربین طلا ویژه فیلمسازان جوان و همچنین بخش پرطرفدار نوعی نگاه که شانه به شانه‌ بخش رقابتی فعالیت می‌کند، از دستاوردهای چشمگیر ژاکوب بوده‌اند.

وی در مراسم‌های فرض قرمز جشنواره کن در کنار فرمائو به استقبال میهمانان بخش رقابتی جشنواره کن طی 10 روز برگزاری این فستیوال رفته است. وی در سال 2012 به مناسبت سالروز تاسیس جشنواره کن فیلم مستند یک روز ویژه را به نمایش درآورد.


 تاريخ ارسال: 1392/2/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.