پرده سینما

به عنوان تنها نماینده سینمای ایران «تاج محل» در بخش رقابتی جشنواره مونترال کانادا حضور دارد

پرده سینما









فیلم سینمایی تاج محل به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی سی‌ و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم مونترال کانادا حاضر خواهد بود.

 

نمایی از فیلم تاج محل ساخته دانش اقباشاویبه گزارش فارس، تاج محل از جمله تولیدات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است که سال گذشته در بخش فیلم های اول جشنواره فجر حضور داشت در بخش رقابتی سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم مونترال کانادا حاضر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سی‌وهفتمین جشنواره از 22 آگوست تا 2 سپتامبر برابر 31 مرداد تا 11 شهریور ماه در شهر مونترال کانادا برگزار خواهد شد و تاج محل به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی این جشنواره حضور خواهد داشت.

براساس این گزارش،پخش جهانی این فیلم بر عهده حوزه هنری است و علاوه بر پذیرفته شدن در بخش اصلی جشنواره مونترال از سوی حوزه هنری قرار است در بازار فیلم جشنواره کن 66 نیز به نمایش در بیاید.

فیلم سینمایی تاج محل اولین ساخته دانش اقباشاوی با نگاهی به فرهنگ بومی خوزستان و با محوریت خانواده ساخته شده است. این فیلم در جنوب کشور و تماماً در شهر آبادان فیلم‌برداری شده و لوکیشن‌های آن مانند کشتی‌سازی، رودخانه، خانه‌های شرکت نفت با معماری خاص‌شان حتی عطاری معروف جلالی و بازار معروف ته لنجی‌ها، معرف شهر آبادان است. فیلم درباره شخصیت‌هایی است که بیشترین زحمت را برای این شهر کشیدند ولی بعد از جنگ شاهد بیشترین کم‌توجهی بودند. تاج محل به مسائل انسانی و ایمانی می‌پردازد و موضوع آن در جامعه امروز که در سال‌های اخیر وجوه و رفتار انسانی در آن اندکی کم رنگ شده کارکرد مناسبی دارد.

این فیلم، فیلمی شهری-اجتماعی است و برخلاف معمول فیلم‌های شهری که در تهران می‌گذرند، تاج محل در فضای شهر صنعتی آبادان روایت می‌شود.

تاج محل اولین تجربه کارگردانی دانش اقباشاوی است که در فجر سی و یکم به نمایش گذاشته شد. اقباشاوی دستیار اول کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا و احمدرضا درویش را تجربه کرده است.


 تاريخ ارسال: 1392/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.