پرده سینما

نسخه سه‌بعدی «گتسبی بزرگ» در افتتاحیه کن اکران می شود

پرده سینما









جشنواره فیلم کن امسال با نمایش نسخه سه‌بعدی فیلم گتسبی بزرگ، ساخته باز لورمن، با بازی لئوناردو دی‌كاپریو افتتاح خواهد شد.

 

جشنواره فیلم کنبه گزارش برنا، به نقل از رویترز، همان‌طور که قبلاً نیز اعلام شده بود، جشنواره فیلم کن امسال با نمایش نسخه سه‌بعدی فیلم گتسبی بزرگ، ساخته باز لورمن، افتتاح خواهد شد.

این فیلم با بازی لئوناردو دی‌كاپریو تاكنون موفق به فروش 55 میلیون دلاری در گیشه آمریكای شمالی شده و پس از مرد آهنی 3، در رتبه دوم جدول فروش قرار دارد.

علاوه بر دی‌كاپریو، بازیگرانی چون توبی مگوایر، كری مولیگان و آمیتا باچان نیز در این فیلم ایفای نقش می‌كنند.

گتسبی بزرگ كه محصول كمپانی برادران وارنر است، اقتباسی است از رمان معروف

نویسنده امریکایی، اف. اسکات فیتزجرالد.

این فیلم داستان مردی جوان به نام نیک کاراوی (مگوایر) است که سال 1922 از ایالات مرکزی امریکا به لانگ‌آیلند می‌آید و در آنجا مجذوب گذشته و سبک زندگی همسایه خود می‌شود که میلیونری مرموز به نام جی. گتسبی (دی‌کاپریو) است. گتسبی بسیار ثروتمند است و به‌دلیل مهمانی‌های باشکوهی که در خانه اربابی‌اش برگزار می‌کند، شهره خاص و عام است. فیلم روایتگر زندگی رمانتیک و البته کمی هم تراژیک جی. گتسبی با بازی دی‌کاپریوست.

چند برداشت‌ سینمایی از این رمان صورت گرفته است ازجمله در سال ۱۹۷۴ فیلمی به کارگردانی جک کلیتون براساس فیلمنامه‌ای از فرانسیس فورد کاپولا  و بازی بازیگران مشهوری همچون رابرت ردفورد ساخته شد که البته چندان مورد استقبال واقع نشد.

قرار است ساخته باز لورمن پس از نمایش در مراسم افتتاحیه كن، در روز پانزدهم می، در 49 كشور جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، روسیه و كره جنوبی اکران شود.

این دومین ‌بار است که جشنواره فیلم کن با نمایش یک فیلم سه‌‌بعدی افتتاح می‌شود. پیش از این نیز انیمیشن بالا در سال 2009، فیلم افتتاحیه کن بود.


 تاريخ ارسال: 1392/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.