پرده سینما

پوران درخشنده: از حضور در هر جلسه‌ای که مورد تایید اعضای خانه سینما نباشد، معذورم

پرده سینما









هیئت پوزش خواست.هیئتی که اخیراً ریاست سازمان سینمایی طی حکمی معاونت آن سازمان را مأمور تشکیل آن کرده، در حالی که در اساسنامه خانه سینما چنین هیئتی پیش بینی نشده است و تنها مرجع اداره امور خانه سینما ، هیئت مدیره آن است.

 

پوران درخشنده در متن ارسالی اش به بانی فیلم نوشته است:«من هم چون دیگر اعضای سینما، پس از اتمام کار هیئت هفت نفره، که به دستور مستقیم رییس جمهور محترم با انگیزه رفع موانع قانونی در راه بازگشایی خانه سینما تشکیل شده بود، امیدوار بودم که هرچه سریع تر در کنار دیگر اعضای خانواده عزیزم زیر سقف خانه به گپ و گفت بنشینم که نشد. شاید وقتی دیگر.  به هر حال من هم مانند بقیه اهالی خانواده چشم امید به بازگشایی خانه مان دوخته ام و از حضور در هر جلسه ای که مورد تایید خانواده ام نباشد معذورم.»

پوران درخشنده 

اما گویا این تمام ماجرا نیست، هرچند برای بازگشایی خانه سینما تاکنون نسخه های گوناگونی پیچیده شده اما به نظر می رسد تعدد طبیبان، حال عمومی این تشکل صنفی را نه تنها بهبود نبخشیده بلکه ضربان نبضش را نیز به شماره انداخته است!

یکشنبه گذشته نیز 24 صنف سینمایی با انتشار یادداشتی نسبت به تشکیل هیئت بازگشایی خانه سینما واکنش نشان دادند و تشکیل آن را غیرقانونی دانستند. مهدی عظیمی، معاون فعالیت های سازمان سینمایی که طی حکمی از سوی جواد شمقدری عهده دار رسیدگی به روند بازگشایی خانه سینما شده است، شنبه گدشته گفت:جلسه اول امروز، شنبه21 اردیبهشت برگزار شد که طی روزهای آینده اسامی اعضا و تصمیمات اتخاذ شده اعلام خواهد شد.

صنوفی می‌توانند فعالیت كنند كه قانونی شده باشند

مهدی عظیمی میرآبادی(معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی) با اشاره به تشکیل هیئت بازگشایی خانه سینما از برگزاری اولین جلسات این هیئت و تصمیمات اخذ شده خبرداد.

عظیمی در گفتگو با ایلنا گفت: هیئت بازگشایی خانه سینما بعداز دستور جواد شمقدری با حضور 5 نفر از اهالی سینما به عنوان افراد معتبر و نماینده صنوف و همچنین دو نفر از مدیران سازمان سینمایی تشکیل جلسه داده است.

وی با خودداری از معرفی 5 نماینده اهالی سینما گفت: سعید الهی(دبیر هیئت ساماندهی صنوف سینمایی) و همچنین مهدی پور(معاون اداره کل مجامع تشکل‌های سازمان سینمایی) در این جلسات شرکت دارد و اسامی 5 سینماگر عضو این هیئت نیز در روزهای آینده اعلام می‌شود.

عظیمی با اشاره به جلسات این هیئت در هفته جاری گفت: روز شنبه اولین جلسه این هیئت برگزار شد و تصمیمات جدی گرفته شد یکی از تصمیمات مهم این هیئت این است که خانه سینما تا دو ماه دیگر با همراهی و همکاری تمامی اهالی سینما بازمی‌شود و تلاش می‌شود در این راه از همه اعضا و اهالی سینما استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز این هیئت قانون است، افزود: براساس تبصره بند 1 دستور جواد شمقدری صنوف سینمایی از 17 اردیبهشت مراحل قانونی خود را می‌توانند شروع کنند و ما نیز در این راه به آنها کمک می‌کنیم به صورتی که با توجه به زمان باقی مانده چنانچه صنفی موافقت اولیه را از ارشاد کسب کنند، می‌توانند فعالیت قانونی پیدا کنند و بعد سایر مراحل را ادامه دهد.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی ادامه داد: هم‌اکنون 12 صنف سینمایی به صورت قانونی فعالیت می‌کنند و 3 صنف دیگر نیز درحال قانونی شدن هستند سایر صنوف نیز تا یک ماه دیگر می‌توانند مراحل قانونی شدن خود را طی کنند. وی ادامه داد:‌ بعداز قانونی شدن این صنوف، مجمع عمومی خانه سینما برگزار می‌شود و اساسنامه اصلاح شده و مورد توافق در این مجمع بررسی می‌شود و روند بازگشایی خانه سینما آغاز می‌شود. عظیمی درباره مخالفت بعضی از صنوف خانه سینما با اقدامات ارشاد گفت: از نظر ما گروه‌ها، تشكل‌ها و صنوفی می‌توانند فعالیت كنند كه قانونی شده باشند. قانون تعیین كرده است كه هر صنفی كه بخواهد فعالیت كند باید اساسنامه خود را به ارشاد ارائه كند و قاونی شود. اگر این كار صورت نگیرد؛ هرچه زمان بگذرد آن صنف قانونی نمی‌شود مگر آنكه قانون تغییر كند. وی ادامه داد: ما با حداقل صنوف؛ بازگشایی خانه سینما را پیگیری می‌كنیم و با حسن نیت از تمام صنوف موجود دعوت می‌كنیم تا در این مسیر با ما همكاری كنند اما هر صنفی كه همكاری نكند؛ خود ضرر كرده است. عظیمی افزود: هم‌اكنون از تعداد حداقل صنوف مورد نیاز برای تشكیل مجمع عمومی و بازگشایی خانه سینما فراتر نیز رفته‌ایم.


 تاريخ ارسال: 1392/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.