پرده سینما

سید جمال ساداتیان :سایه سیاست را از سینما بردارید

پرده سینما









سید جمال ساداتیان معتقدست که دولت آینده باید شرایطی را فراهم کند که سایه سیاست از سینما برداشته شود.

 

سید جمال ساداتیاناين تهیه‌کننده سینما در گفتگو با مهر درباره بیان کرد: نمی‌توان انتظارات مورد نظر از دولت آینده را تنها به عنوان یک جریان و یا یک تفکر هنری بیان کرد. در واقع انتظارات مورد نظر از هر دولتی بستگی به شرایط عمومی جامعه دارد.

وی با اشاره به این مطلب که دولت نهم و دهم تلاش‌هایی را برای پیشرفت در کشور و به‌ویژه در عرصه سینما انجام داد، توضیح داد: متاسفانه شرایط حاکم بر کشور فضا را ملتهب کرده و اجازه به بار نشستن این تلاش‌ها را نمی داد. در کنار آن، زمانی که روابط سیاسی بین گروه‌های مختلف در جامعه بهم خورد، گروه ها پشت پرچم ارزش ها در برابر هم قرار گرفته و چنین برخوردهایی پیش از هر چیز بر سینما تاثیرگذار بود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی چهارشنبه‌سوری ادامه داد: به عنوان مثال فیلم به رنگ ارغوان که تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتم، در دولت اصلاحات توقیف شد اما با حضور احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور این فیلم سینمایی فرصت نمایش در سینماها را بدست آورد. اما در همین دولت دو فیلم سینمایی که به دنبال ساخت آن بودم حتی مجوز ساخت نیز دریافت نکرد.

ساداتیان با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم قصد ساماندهی امور سینما را داشت، عنوان کرد: چنین تصمیم‌گیری هایی در دولت نهم و دهم نشان می‌دهد که رئیس این دو دولت نیت ساماندهی بخشی از کارها را داشت اما برخی از جریان‌های فراقانونی در سینما جلوی او را گرفته و اجازه فعالیت نمی‌داد. نتیجه چنین دخالت‌های فراقانونی در سینما چیزی جز خروجی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نبود؛ فیلم‌هایی که توانایی جذب مخاطب را نداشت. وی با اشاره به اینکه نمی‌دانم دولت بعدی بتواند در این زمینه کاری انجام دهد یا خیر، توضیح داد: هر دولتی که بر سر کار آمده سعی کرده پول قابل توجهی را به سینما تزریق کند، اما این پول به بهانه ساخت پروژه های فاخر تنها به دست عده خاصی رسیده است.


 تاريخ ارسال: 1392/2/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.