پرده سینما

1895 فيلمساز از 99 كشور جهان متقاضی شركت در جشنواره فیلم کوتاه تهران شدند

پرده سینما









 

در حالی که تا ثبت نام در مهمترین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در ایران و منطقه بیش از یک ماه فرصت باقی است در بخش بین الملل جشنواره 1895 فیلم از 99 کشور جهان شرکت کرده است.

 

 

 

به گزارش سایت پرده سینما هاشم میرزاخانی رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اعلام این خبر گفت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران مهمترین و بزرگترین جشنواره در عرصه فیلم کوتاه در کشور است که سالانه توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می شود.

دبیر جشنواره سی ام فیلم کوتاه تهران اضافه کرد: طی چهار دوره اخیر تلاش شد با فعال تر شدن حوزه بین الملل این جشنواره و مراوداتی که با حوزه فیلم کوتاه منطقه و جهان برقرار می شود شمار کشورهای شرکت کننده و همچنین علاقه مندان به حضور در جشنواره بیشتر شوند که مسلماً این افزایش کمیت، موجب دست یابی به کیفیت برتر و امکان انتخاب آثار بهتری را برای جشنواره فراهم می نماید.

میرزاخانی  در ادامه  این مطلب گفت: با توجه به پایان مهلت ثبت نام در بخش بین الملل جشنواره سی ام که 19 خرداد می باشد هم اکنون با شرکت 1895 اثر از 99 کشور جهان روبرو هستیم که با آمار شرکت در جشنواره در سال گذشته و همین تاریخ حداقل 15% افزایش داشته است.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در معرفی 5 کشور اول در استقبال از این جشنواره اعلام کرد: فرانسه تا کنون با 316 اثر، برزیل با 113 اثر ، آلمان با 79 فیلم، انگلستان با 70 و اسپانیا با 68 فیلم 5 کشور اول را تاکنون تشکیل داده اند که در مقایسه با سال گذشته  فرانسه، آلمان، اسپانیا، انگلستان و برزیل به ترتیب 5 کشور اول بوده اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن همچنین به اضافه شدن سه تندیس در بخش بین الملل اشاره کرد و گفت: به منظور تخصصی تر شدن بخش بین الملل جشنواره هم پای بخش ملی آن از این دوره سه تندیس و جایزه نقدی برای بخش های بهترین فیلمنامه، بهترین تصویربرداری و بهترین تدوین نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل انجمن همچنین به برنامه ریزی بخشهای جدید در جشنواره فیلم کوتاه این دوره به مناسبت سی امین دوره آن اشاره کرد و گفت: به زودی برنامه های تدارک دیده شده برای سی امین دوره برگزاری جشنواره نیز اعلام خواهد شد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران از 22 تا 28 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/2/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.