پرده سینما

اولین بازیگر فیلم ضد ایرانی«گلاب» مشخص شد

پرده سینما









جان استوارت که کارگردانی فیلم گلاب را بر اساس خاطرات مازیار بهاری در زندان ایران برعهده دارد،گایل گارسیا برنال را به عنوان اولین بازیگر این فیلم انتخاب کرد.

 

جان استوارتبه گزارش مهر به نقل از درپ، جان استوارت مجری دیلی شو، زمانی که در ماه مارس اعلام کرد می‌خواهد 12 هفته از برنامه تلویزیونی طنزآمیزش فاصله بگیرد تا فیلمی جدید با نام گلاب را کارگردانی کند

توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و حالا با امضای قرارداد با گایل گارسیا برنال اولین بازیگر این فیلم مشخص شد. استوارت فیلمنامه فیلمش را با اقتباس از کتاب روزنامه‌نگار بی.بی.سی مازیار بهاری با نام بعد آنها به سراغم آمدند: داستان یک خانواده از عشق، اسارت و بقا نوشت. او حقوق رسمی فیلم را چندی پیش به نام خود ثبت کرد و از آن موقع تا به حال سخت مشغول به کار روی فیلم است.این کتاب که با همکاری ایمی مولوی نوشته شده داستان ماموریت بهاری برای پوشش دادن خبرهای انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2009 است.

او در همان سال به اتهام جاسوسی دستگیر شد و به مدت 118 روز زندانی بود.دلیل انتخاب نام فیلم هم به زعم مازیار بهاری بوی گلابی بوده که بازجویش به لباس خود می‌زده است.برنال به تازگی در فیلم نه پابلو لارین نقش‌آفرینی کرد و در حال کار بر روی فیلم شهرهای رهاشده روبرتو اسنایدر است. او همچنین قرار است در فیلم تب و تاب هم بازی کند. مازیار بهاری که در مصاحبه‌اش با پرس‌تی‌وی اعتراف کرد خبرنگاران غربی برای جاسوسی کار می‌کنند و او هم به دنبال تحقق یک انقلاب رنگی بوده، پس از آزادی از زندان و گریختن از ایران اعترافاتش را پس گرفت و کتاب بعد آنها به سراغم آمدند را نوشت. این کتاب داستان او را روایت می کند، در حالی که نامزد حامله‌اش پائولا را در لندن گذاشته و به ایران آمده و در سال 88 به زندان اوین می‌افتد و 118 روز در آن به سر می‌برد.

نکته جالب اینجاست که دست‌اندرکاران این فیلم ابتدا بازی در نقش مازیار بهاری را به پیمان معادی بازیگر ساکن ایران پیشنهاد داده بودند که وی نپذیرفت. معادی با فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی در جهان شناخته‌شده است.جان استوارت، مجری مراسم اسکار و مجری شوی مشهور تلویزیونی دیلی شو که 17 سال است بدون وقفه هر دوشنبه از تلویزیون آمریکا پخش می‌شود، تصمیم گرفته تا این برنامه را به مدت 12 هفته تعطیل کند تا بتواند گلاب را بسازد.نیویورک تایمز در گزارشی آورده است: تخمین زده شده که پروژه سینمایی گلاب از 30 تا 40 میلیون دلار هزینه ساخت داشته باشد که علاوه بر استوارت، کمپانی اود لوت اینترتیمنت متعلق به خانواده پریتزکر یکی از پولدارترین خانواده‌های آمریکا و اسکات رودین یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد. مازیار بهاری بعد از رفتن از ایران در یکی از برنامه‌های دیلی شو حاضر شد و این آغاز دوستی استوارت و بهاری بود.


 تاريخ ارسال: 1392/3/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.