پرده سینما

فیلمسازان به اطلاعات کذب اعلام شده در برنامه سینمایی «هفت» اعتراض کردند

پرده سینما









جمعه شب (سوم خردادماه) ‌مجری برنامه هفت اسامی سینماگران سازنده فیلم‌های انتخاباتی برای کاندیداهای ریاست‌جمهوری را روی آنتن اعلام کرد که هنوز 12 ساعت از آن نگذشته، سه‌تن از آن‌ها این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، محمود گبرلو در بخشی از برنامه هفت اعلام کرد، طبق اطلاعات فیلم تبلیغاتی علی‌اکبر ولایتی توسط هفت سینماگر از جمله محسن علی‌اکبری، جمال شورجه، محمدحسین لطیفی، فریدون جیرانی و...، فیلم تبلیغاتی غلامعلی حدادعادل توسط چهارتن از دانشجویان رشته سینما، فیلم تبلیغاتی حسن روحانی توسط رضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور، فیلم تبلیغاتی محسن رضایی توسط علیرضا رییسیان، مسعود جعفری‌جوزانی و رامبد جوان، فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف توسط بهروز شعیبی و محمود رضوی و فیلم تبلیغاتی سعید جلیلی توسط حسین شمقدری ساخته خواهد شد.

وی درباره سازندگان فیلم‌های تبلیغاتی غرضی و محمدرضا عارف سخنی نگفت. اما نکته جالب اینجاست که تا لحظه تنظیم این خبر، هر سه سینماگری که به عنوان سازندگان فیلم تبلیغاتی محسن رضایی اعلام شده بودند، این خبر را تکذیب و به مجری برنامه هفت اعتراض کرده‌اند.

داغ‌ترین بخش برنامه هفت جمعه شب (سوم خردادماه) به آیین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش درباره افزایش کف‌فروش اختصاص داشت.

در بخشی از برنامه، گزارشی از تغییر کف‌فروش سینماهای سرگروه توسط شورای صنفی نمایش و پس از آن گفت‌وگویی در این زمینه با محسن علی‌اکبری (تهیه‌کننده تلفن همراه رییس‌جمهور)، بهرام عظیمی (کارگردان تهران 1500)، پاسپانیان (مدیر سینما استقلال)، رضا سعیدی‌پور (مدیر سینما آزادی) و سیدضیا هاشمی (رییس شورای صنفی نمایش) انجام شد. نکته جالب در این گفت‌وگوها اعتراض همه مصاحبه‌شوندگان به‌جز هاشمی به قانون جدید شورای صنفی نمایش و همچنین از پیش‌ اعلام‌ نشدن این قانون بود.

مصاحبه‌شوندگان بیان می‌کردند که این آیین‌نامه جدید با کارشناسی کافی و همچنین در نظر نگرفتن شرایط اقتصادی جامعه اجرایی شده است. در این زمینه مدیر سینما آزادی مدعی شد که کف فروش این سرگروه 40 درصد افزایش یافته است. همچنین مدیر سینما استقلال بیان می‌کرد که این قانون سد راه همین فروش اندک بعضی از فیلم‌هاست که سالن‌ها را سر پا نگه داشته است و حداقل شورای صنفی نمایش باید از قبل اجرایی‌شدن چنین قانونی را اعلام می‌کرد.

اما سیدضیاء هاشمی رییس شورای صنفی نمایش در پاسخ می‌گفت که این شورا باید به همه فیلم‌های سینمای ایران توجه کند. او همچنین در پاسخ به این مطلب که چرا اجرای این آیین‌نامه جدید از قبل اعلام نشده بود، بیان کرد که این موضع ارتباط آنچنانی با سینماداران ندارد و فرقی برایشان نمی‌کند. هاشمی ادامه داد که اگر سینماداری می‌گوید باید از قبل به ما کف فروش‌مان را اعلام می‌کردند شاید به دنبال برخی زد و بند‌های پشت‌پرده برای بالابردن رقم اعلامی برای فروش است. (نقل به مضمون)


 تاريخ ارسال: 1392/3/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.