پرده سینما

سرتیپی: «گذشته» احتمالاً با تاخیر اکران می شود

پرده سینما









علی سرتیپی از احتمال تاخیر یکی، دو روزه در اکران فیلم گذشته اصغر فرهادی خبر داد.

 

نمایی از فیلم گذشتهمدیرعامل فیلمیران در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: تمام سعی‌مان بر این است که فیلم از چهارشنبه 22 خرداد ماه هفته‌ جاری اکران شود اما با توجه به اینکه اکران گذشته در دنیا به صورت دیجیتال است و تعداد سینماهای کشورمان که مجهز به نمایش دیجیتال هستند، محدود است، مجبور هستیم نسخه‌ 35 آماده کنیم.

وی ادامه داد: تبدیل نسخه‌ دیجیتال به 35 زمان‌بر است اما امیدواریم بتوانیم تا چهارشنبه 22 خرداد ماه فیلم را به اکران برسانیم.

سرتیپی درباره‌ اکران فیلم گذشته در سینماهای حوزه‌ هنری با بیان اینکه گمان نمی‌کند، مشکل خاصی وجود داشته باشد،‌ ادامه اداد: فیلم اصغر فرهادی جایزه‌ کلیساهای جهانی را دریافت کرد و کسانی که فیلم را دیدند معتقدند گذشته سرشار از مسائل معنوی است و به نقد مشکلات غرب می‌پردازد و قطعاً حوزه‌ هنری هم با این فیلم مشکلی نخواهد داشت.

در خلاصه داستان گذشته آمده است: «احمد (علی مصفا) 4 سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»

علاوه‌بر برنیس بژو (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین طاهر رحیم (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت، بازیگر بلژیکی فیلم معروف زندگی صورتی، الیس آگویس، ژان جستین ،سابرینا وازانی و بابک کریمی در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.


 تاريخ ارسال: 1392/3/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.