پرده سینما

سجادپور: تلاش می‌كنیم آئین‌نامه سال جدید، مشكلات اكران را كاهش دهد

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

سجادپور: برای ابلاغ به «خانه‌سینما» در حال جمع‌آوری پیشنهادات اصلاحی هستیم

 

سید علیرضا سجادپور. عکس از الهام عبدلیرئیس اداره نظارت و ارزشیابی گفت: علاقه‌مند هستیم تا در این آئین‌نامه اكران سال 89، نكات مورد نظرمان تا حد امكان ملاحظه و رعایت شود تا كمتر شاهد مشكلاتی در باب اكران آثار سینمایی در طول سال باشیم.

علیرضا سجادپور مدیركل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای، گفت: نمی‌توان انتظار داشت تهیه آئین‌نامه شورای اكران كه موضوع بسیار مهمی است را به سرعت سرهم‌بندی كنیم بلكه این كار نیازمند تأمل بیشتری است هر چند كه به سرعت نیز این كار را به جلو می‌بریم.

در پی انتشار خبری مبنی بر اینكه آئین‌نامه شورای اكران به اداره نظارت و ارزشیابی تحویل داده شده و مشاور اجرایی خانه سینما خواستار هر چه زودتر تعیین و تكلیف شورای اكران شده است، خبرنگار هنرنیوز نظر سیدعلیرضا سجادپور را در این زمینه جویا شد كه وی تصریح كرد: طبق آئین‌نامه اكران، باید شورای اكران بعد از جشنواره فیلم فجر، آئین‌نامه جدید خویش را اعلام و به تصویب اداره نظارت می‌رساند تا این شورای كار خودش را آغاز نماید اما آئین‌نامه جدید 21 بهمن به دست ما رسید و این روز با تعطیلی طولانی مدت 22 بهمن و ایام عزاداری‌ها مصادف شد.

وی با بیان این كه این آئین‌نامه خیلی دیر به دست‌مان رسید اما در حال حاضر با سرعت در حال برگزاری جلسات هستیم، اضافه كرد: نمی‌توان انتظار داشت موضوع به این مهمی را آن هم در سال اول فعالیت‌مان به سرعت سرهم‌بندی كنیم، بلكه باید تأمل بیشتری داشته باشیم لذا در این زمینه جلسات مكرری در این باب برگزار كردیم اگر چه شورای قبلی نیز در حال فعالیت خویش است.

سجادپور با اشاره به روال كار جهت تهیه شورای اكران ادامه داد: معمولاً روال كار بر این منوال است كه هر سال اداره نظارت اختیار اكران را به شورای صنفی تفویض می‌كند تا قانونی شود. امسال هم ما در حال بررسی آئین‌نامه جدید هستیم و نكات مورد نظر خودمان را اعمال می‌كنیم تا بتوانیم آن را مجدداً به شورای صنفی تفویض كنیم اما با توجه به حضور تیم جدید معاونت سینمایی طبیعی است كه دیدگاه‌های خودمان را در باب موضوع بسیار مهم اكران خواهیم داشت.

مدیركل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای، افزود: علاقه‌مند هستیم تا در این آئین‌نامه جدید، نكات مورد نظرمان تا حد امكان ملاحظه و رعایت شود تا كمتر شاهد مشكلاتی در باب اكران آثار سینمایی در طول سال باشیم لذا بر همین اساس در حال جمع‌آوری پیشنهادهای اصلاحی خود برای این آئین‌نامه هستیم تا بعد از تأیید نهایی آن توسط معاونت سینمایی به خانه سینما ابلاغ نماییم.

وی تأكید كرد: یكی از مهم‌ترین مواردی كه در این آئین‌نامه تغییر پیدا كرده است، بحث تعداد اعضای شورا است كه موضوع بحث انگیزی است و ما در حال بررسی این تغییر هستیم.

به گفته سجادپور موارد دیگری كه در این آئین‌نامه وجود دارد بحث فیلم‌های مخاطب خاص و بحث سقف و كف قرارداد اكران بوده است.

وی گفت: ما همچنان علاقه‌مندیم بحث اكران به صورت صنفی اداره شود و برنامه ما در این زمینه فقط نظارت جدی‌تر و گسترده‌تر از قبل خواهد بود لذا خوشبین هستم شورای اكران در سال 89 همان‌طور كه در طول این شش ماه كه مصادف با حضور مدیریت جدید بود تعامل خوبی داشت در سال نو نیز شاهد تعامل بیشتر باشیم و نمونه‌های خیلی خوبی از تعامل بین مركز صنفی اكران و اداره كل نظارت شاهد باشیم.

سجادپور با تشكر از اعضای شورای اكران كه در سال جاری با اداره نظارت همكاری داشته‌اند، اظهار داشت: امیدوارم در سال آینده نیز تجربه خیلی خوبی با این شورا داشته باشیم.

وی تصریح كرد: بحث اكران، موضوع با اهمیتی است و ما باید توجه كافی به این امر داشته باشیم، لذا لازم است تا سیاست‌های نظارتی و حمایتی خود را در این باب به طور جدی روشن نمائیم.

 

منبع: فارس

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/12/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.