پرده سینما

استاندار چهارمحال و بختیاری به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان پیام داد

پرده سینما









استاندار چهارمحال و بختیاری به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان پیام داد.

 

به گزارش سایت پرده سینما و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی اصغر عنابستانی استاندار چهارمحال و بختیاری و یکی از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره بام ایران طی پیامی به این جشنواره ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره توانسته باشند گامی هر چند کوچک درفرهنگسازی و افزایش دانایی مردم از فرهنگ و شاخص های هویت ایرانی اسلامی بردارند.

متن کامل پیام این مدیر به شرح زیر است:

« بی‌شک برگزاری جشنواره‌های فیلم با بهره‌گیری از عناصر بومی در نمایش هویت و ماهیت ایران اسلامی به فرجامی نیکو خواهد رسید، چراکه می‌تواند جایگاهی تعیین کننده و تاثیرگذار داشته باشد.

تلاش برای فراهم آوردن فضایی در جهت بینش افزایی جوانان فیلم‌ساز برای نیل به سینمای ملی مبتنی بر مساله فرهنگ، ایدئولوژی، آداب و رسوم و تاریخ قومی سرزمین‌مان بهترین مجال برای پرورش هنرمندانی متعهد را فراهم می‌آورد.

بومی سازی در ساخت‌های فرهنگ و هنر از اهمیت و گستردگی ویژه‌ای برخوردار است آنگونه که برای دستیابی به سینمای ملی عناصر، فرم و محتوا ،عاملیت ساختاری و شکل گیری سینمایی مطابق با فرهنگ و ملیت بازتعریف می‌گردد.

حال این رهگذار با بهره‌گیری از سه فضای فیلم، فیلم‌نامه وعکس تولیداتی را منجر خواهد شد که ماهیت تمامی ظرفیت‌های فرهنگی ،تمدنی ،تاریخی و جغرافیایی با نگاه موشکافانه و خلاق هنرمندان کشور در استان چهارمحال و بختیاری بازنمایی می‌شود.

فیلم‌نامه نویسان ، فیلم‌سازان و عکاسان با ساخت آثار تأثیرگذار می‌توانند تصویر روشنی از ویژگی سینمای ملی برای مخاطبین و فیلم‌سازان دیگر ارائه دهند.چراکه وظیفه اصلی اهالی سینماست که مسیر سینمای ملی و نشانه‌های آن را روشن کنند.

پس جا دارد این دریچه در باز آفرینی هویت و ملیت در سینما به جای رقابت به میدانی برای قرابت هنرمندان متعهدتبدیل شود و شناخت دانایی‌ها،داشته‌ها و توانمندی‌ها از این ره آورد نشات گیرد.

اگرچه شاخص‌های کیفیت یک رویداد فرهنگی – هنری تنها در قالب مشخصات فنی قابل بیان نیست و نظر مردم همیشه در صحنه و واقف به امور همواره ملاکی برای خدمتی به روزتر در این عرصه می‌باشد ، این واقعیت را بیش از پیش روشن می‌نماید که نفس برگزاری یک جشنواره هنری صرفاً به معنای تعامل در چند روز و چند صباحی نیست،بلکه رویکرد از شکل گیری یک اتفاق خجسته‌ی فرهنگی در تولید مستمر آثار فاخر است تا هویت رفتاری جامعه ی اسلامی ایرانی را به تصویر کشد.

در پایان ضمن تشکر فراوان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حسن اعتماد به توانمندی استان در برگزاری این حرکت مهم هنری و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که مسیر را جهت نشر فرهنگ و هنر از طریق برگزاری این جشنواره فراهم نمود قدردانی نمایم ، امیدواریم بدین وسیله توانسته باشیم گامی هر چند کوچک درفرهنگسازی و افزایش دانایی مردم از فرهنگ و شاخص های هویت ایرانی اسلامی برداریم.»


 تاريخ ارسال: 1392/4/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.