پرده سینما

اسپیلبرگ شاهکار فورد را بازسازی می‌کند

پرده سینما









استیون اسپیلبرگ احتمالاً خوشه‌های خشم ساخته جان فورد را بازسازی می‌‌کند.

 

استیون اسپیلبرگبه گزارش خبرآنلاین، کمپانی دریم ورکس با بنیاد جان اشتین‌بک وارد مذاکره شده تا اجازه ساخت نسخه جدیدی از خوشه‌های خشم را از آنها بگیرد.

سال 1940 اقتباسی سینمایی درخشان به کارگردانی جان فورد از روی این رمان ساخته شده که در هفت رشته نامزد اسکار شد و دو اسکار از جمله اسکار بهترین کارگردانی را برد. این فیلم یکی از شاهکارهای سینمای کلاسیک به شمار می‌آید.

گفته می‌شود استیون اسپیلبرگ بسیار مصر است حق ساخت فیلم را از چنگال دیگر خریداران احتمالی بیرون بکشد. از طرفی احتمال می‌رود اسپیلبرگ خودش فیلم را کارگردانی کند، هرچند دریم ورکس اعلام کرده اسپیلبرگ فقط تهیه کننده اقتباس سینمایی خواهد بود.

با این حال نمی‌شود روی حرف کمپانی حساب کرد، چراکه جان فورد یکی از تاثیرگذارترین کارگردان‌های محبوب اسپیلبرگ است و بعید نیست دریم ورکس در سالگرد 75 سالگی رمان برنده جایزه پولیتزر اشتین‌بک بخواهد با اسپیلبرگ اقتباسی از آن را عرضه کند.

رمان سال آینده 75 ساله می‌شود و اسپیلبرگ فعلا باید تک‌تیرانداز آمریکایی را براساس فیلمنامه جیسن هال با بازی بردلی کوپر بسازد، بنابراین اگر او فرصت ساخت فیلم دیگری داشته باشد به احتمال بسیار این فیلم خوشه‌های خشم است.

خوشه‌های خشم داستان خانواده‌ای فقیر در اوکلاهماست که در زمینی اجاره‌ای کشاورزی می‌کنند، اما به دلیل شرایط بد اقتصادی مجبور به ترک مزرعه می‌شوند. این خانواده به امید حقوق بالا برای کشاورزان راهی کالیفرنیا می‌شوند اما گرسنگی و فقر دوران رکورد اقتصادی بزرگ آنها را زمین‌گیر می‌کند.

اقتباس سینمایی این رمان یک شخصیت ماندگار به دنیای سینما اضافه کرد؛ تام جود (با بازی همفری بوگارت) که به نماد اصلاح اجتماعی بدل شد.

از جمله افرادی که قصد اقتباس این رمان را داشتند می‌توان به رابرت ردفورد اشاره کرد که به همراه دیوید کندی، تهیه کننده سایه‌های تاریک (ساخته تیم برتن) قصد داشته براساس رمان یک سریال کوتاه برای شبکه اف‌ایکس بسازد، اما بعدا حضور اسپیلبرگ موجب شد بنیاد اشتین‌بک تصمیم بگیرد سریال کوتاه ردفورد را فراموش کند.

از طرفی حق ساخت این رمان هم خود ماجرایی دارد. از آنجایی که کمپانی فاکس اقتباس سینمایی خوشه‌های خشم را ساخته، حقوق پخش فیلم در خارج از آمریکا در دست آن‌هاست و تنها حقوق داخل آمریکا در اختیار بنیاد اشتین‌بک است، بنابراین فیلم به هر شکلی که ساخته شود کمپانی فاکس در سود و زیان آن سهیم است.


 تاريخ ارسال: 1392/4/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.