پرده سینما

منبتی: اصراری به اجرای اکران رمضانی نداریم

پرده سینما









امسال نیز طرح اذان تا اذان با همکاری نیروی انتظامی، وزارت ارشاد، شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران از شروع ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

 

سینمابه گزارش برنا، امسال نیز مانند سال‌های گذشته طرح اذان تا اذان با همکاری نیروی انتظامی، وزارت ارشاد، شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران و اداره اماکن از شروع ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد و نمایش فیلم‌ها در سینماها تا هر زمانی که سینماها مخاطب داشته باشند ادامه خواهد داشت.

طرح افطار تا سحر که در سال‌های پیش با نام اذان تا اذان شناخته می‌شد، نخستین بار در سال 1388 اجرا شد. این طرح در سال 1388 با استقبال نسبی مردم روبه‌رو شد. در سال 1389 این طرح با نمایش فیلم‌های قدیمی سینمای ایران موفقیتی مضاعف داشت؛ اما انتقاداتی که از عنوان اذان تا اذان صورت گرفت، سبب ایجاد حاشیه‌هایی برای آن شد و عنوان افطار تا سحر برای آن درنظر گرفته شد.

این طرح سال 91 و در چهارمین سال اجرا، با عدم ‌استقبال مخاطبان همراه بود و بسیاری از کارشناسان این شکست را به تحریم حوزه هنری و همکاری نکردن سینماهای شاخص تهران با صاحبان فیلم‌ها مربوط دانستند. نظرات سینمادارن را درباره این طرح جویا شدیم که در ذیل می‌خوانید.

سید هادی منبتی مدیر موسسه تصویر شهر با بیان اینکه طرح اکران رمضانی از طرف حوزه هنری شکست خورده نیست، گفت: سال اولی که صاحبان پردیس‌ها پیشنهاد این طرح را دادند با استقبال خوبی همراه شد زیرا از شرایط بسیار خوبی برخوردار بود.

وی در ادامه افزود: سال اول صدا و سیما عنصر مهمی برای این طرح بود زیرا با تبلیغاتش این طرح را پشتیبانی کرد ضمن اینکه تبلیغات جزء الزامات صدا سیما محسوب می‌شد.

منبتی یادآور شد: علاوه بر آن در آن سال فیلم‌های خوبی هم اکران شد ضمن اینکه فیلم‌های خاطره انگیز هم در سانس فوق العاده اکران می‌شد. همه این عوامل موجب شد تا این طرح با استقبال خوبی مواجه شود.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر همچنین خاطر نشان کرد: روزه داران در این ماه در طول روز استراحت می‌کنند با توجه به اینکه در طول روز هوا گرم است و روزها طولانی است، شب‌ها را برای تفریح و سرگرمی به سینماها می‌روند.

منبتی با اشاره به اینکه طرح اکران رمضانی سال گذشته با استقبال مواجه نشد توضیح داد: یکی از دلایل شکست این طرح مربوط به تلویزیون بود زیرا هیچ گونه تبلیغی برای این طرح در سینما نشد ضمن اینکه از طرف سینماهای حوزه هنری هم در تحریم بودیم و فیلم‌ها هم از کیفیت خوبی برخوردار نبود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فیلم‌ها در طول این یک ماه فیلم‌های عامه پسند و مخاطب باشد و در کنار فیلم‌های خاطره انگیز قرار گیرد به طور قطع این طرح موفق خواهد بود اما شنیده شده که شورای صنفی نمایش اعلام کرده فیلم‌هایی که پروانه نمایش آن‌ها تمام شده است اگر می‌خواهند در این ماه اکران شوند پروانه شان را تمدید می‌کنیم و به این موضوع توجه نشده که منظور ما از فیلم‌های خاطره انگیز فیلم‌هایی مثل مادر علی حاتمی است که مردم نسبت به آن حس توستالوژیک دارند.

منبتی گفت: اگر این اتفاق امسال نیز بیافتد ما با قدرت تمام از این طرح استقبال می‌کنیم و در خدمت مردم عزیز روزه دارمان خواهیم بود اما اگر این اتفاق نیافتد اصراری به اجرای این طرح نداریم و فکر می‌کنم همان روال معمولی را ادامه دهیم بهتر باشد.

وی همچنین درباره بلیط نیم بها سینما در این ماه توضیح داد: اگر این تمهیدات اجرا شود در مورد بلیط نیم بها مشکلی وجود ندارد مانند روزهای سه شنبه که استقبال از سینما بسیار زیاد است تا آن جا که ما از نیروهای ویژه برای رفاه مخاطبان استفاده می‌کنیم.

مدیر موسسه تصویر شهر یادآور شد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه شادی و سرور است باید فیلم‌هایی اکران شود که باعث شادی و سرور روزه داران شود و به طور قطع شورای صنفی نمایش فیلم‌های شاد و طنز را هم در بسته این ماه قرار داده است.

رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی درباره طرح اکران رمضانی افطار تا سحر گفت: سال اولی که این طرح برگزار شد با استقبال خوبی همراه شد زیرا تلویزیون مشارکت خوبی کرد و تبلیغات زیادی برای این طرح داشت اما متاسفانه سال‌های بعد آن موفقیت چشمگیر سال اول را نداشت.

وی در ادامه افزود: از جمله عوامل موثری که به موفقیت این طرح کمک می‌کند اکران فیلم‌های خوب که با ذائقه مخاطب هم سو باشد، است.

مدیر سینما آزادی با بیان اینکه معمولاً فیلم‌های خوب را در ماه مبارک رمضان اکران نمی‌کنند، توضیح داد: به دلیل اینکه از صبح تا افطار روزه داران به سینما نمی‌روند ضمن اینکه سینماها تعطیل است و بعد از افطار هم تنها در دو سانس فیلم‌ها اکران می‌شود نمی‌گذارند فیلم‌های خوب و با کیفیت در این ماه اکران شود.

سعیدی پور همچنین گفت: روزه داران از صبح تا افطار استراحت می‌کنند بنابراین بعد از افطار زمان خوبی است تا آن‌ها برای تفریح و سرگرمی به سینما بروند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان مخاطبان جنب و جوش بیشتری دارند، گفت: برای این طرح باید فیلم‌هایی انتخاب شود که کشش لازم برای جذب مخاطب را داشته باشد ضمن اینکه تلویزیون با تبلیغات ویژه باید در اجرای این طرح ما را یاری کند.

سیدجمال ساداتیان نیز درباره این موضوع گفت: طرح اکران رمضانی برای روزه داران بسیار طرح خوبی است.

وی در ادامه افزود: درماه مبارک رمضان روزه داران روزها را استراحت می‌کنند و شب زنده دار هستند و همان طور که بخشی از ساعاتشان را به عبادت می‌پردازند می‌توانند ساعاتی را هم صرف تفریح و سرگرمی کنند و به سینما بروند.

تهیه کننده برف روی کاج‌ها با بیان اینکه در برخی سال‌ها از این طرح به خوبی استقبال شده است، توضیح داد: موقعیت این طرح به دو عامل بستگی دارد ابتدا باید نظم داده شود و بعد اینکه فیلم‌های خوبی در این طرح اکران شود.

ساداتیان خاطر نشان کرد: برای اجرای چنین طرحی باید همه سینماداران با هم هماهنگ باشند اما متاسفانه برخی سینماها زیر بار دولت نمی‌روند و براساس سلایق شخصی شان عمل می‌کنند در حالیکه باید با هم یکپارچه باشند.


 تاريخ ارسال: 1392/4/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.