پرده سینما

هیئت مدیره صنوف قانونی خانه سینما از رئیس جمهور برای شرکت در تجمع صنفی دعوت کرد

پرده سینما









هیئت مدیره صنوف قانونی خانه سینما در نامه‌ای از رئیس جمهور برای حضور در تجمع صنفی یکشنبه 30 تیرماه دعوت کرد.

 

به گزارش فارس، هیئت مدیره صنوف قانونی خانه سینما در نامه‌ای به رئیس جمهور که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد از ایشان برای حضور در تجمع صنفی یکشنبه 30 تیرماه دعوت کرد. در بخشی از نامه آمده است : «جناب آقای رئیس جمهور و ریاست محترم شورای عالی سینما، اجازه ندهید امکان و فرصتی که توسط شخص شما برای قانونی شدن صنوف سینمای ایران ایجاد شده به دست مغرضانی که خوراک رسانه های غربی و معاند و ضد انقلاب را تهیه می کنند، منجر به شکست شده و زمینه ای را برای حضور مجدد آنها بر مسند خانه سینما فراهم آورده و خون دلهای اهالی قربانی شده سینما را بر باد دهد».

بنام خدا

برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام . به استحضار می‌رساند ، علیرغم نظر حضرتعالی صنوف قانونی فعلی سینمای ایران با دخالت ناجا ، پیامد تجمع غیر قانونی گردانندگان خانه سینمای اسبق ،امکان ورود به ساختمان این خانه برایشان میسر نگردید.همانطور که مستحضرید ،گام نخست انحلال خانه سینما اسبق توسط معاونت وقت سینمایی در برابر انحصار طلبی سیاسی گردانندگان آن برداشته شد و به لطف خدا در معاونت سینمایی فعلی این مهم به جد پیگیری ، تا آنجا که براساس حکم دیوان عدالت اداری، اختیار هر گونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت یا انحلال کامل خانه سینما به وزارت ارشاد احاله گردید که مستحضرید بر این مبنا النهایه انحلال تشکل مذکور مصوب و اعلام شد.

حتما به خاطر دارید به هنگام حضورتان در شهرداری تهران گفته بودید :«سر هر نخی را که می‌کشم ، از هزار جا صدای فریاد بلند می شود.» با این مصداق متذکر می گردیم : هیئت مدیره اسبق خانه سینما با تبدیل این نهاد صنفی به یک پایگاه شبه حزبی در جهت پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی جناح وابسته ، چنان بر علیه سینما و اهداف خانه سینما اقدام نمودند که اگر ختم به انحلال و تعطیلی خانه سینما نمی شد نه از تاک نشانی می ماند و نه از تاک نشان .     از همین رو بعد از صدور حکم تعطیلی خانه سینما واکنش های پرخاشگرانه رسانه های غربی و ضد انقلاب آغاز گردید ،که البته این واکنش‌ها خود دلالت بر حمایت قطعی آنها از گردانندگان آن نهاد داشته و صد البته که در خاطر همه ، بالاخص جنابعالی خواهد ماند.

در بخشی از نامه آمده است: بر اساس دستور جنابعالی و به حکم وزارت ارشاد هیئت ساماندهی صنوف راه اندازی و مقرر نمودید اصناف سینما به سرعت مراحل ثبت قانونی را طی کرده، راه اندازی و زین پس آنها اداره کنندگان خانه سینما آتی تلقی گردند. در این جلسه ،مخاطرات و فشارهای بیرونی برای جلوگیری از عملیاتی شدن این تصمیم مطرح و جنابعالی به ضرس قاطع حمایتتان را اعلام نمودید.

در همین راستا 11 صنف سینمای ایران علیرغم فشارهای جانبی بر اساس دستور جنابعالی ، نسبت به ثبت قانونی خود در وزارت ارشاد و اداره کل ثبت شرکتها اقدام کردند و مابقی صنوف نیز در حال پیوستن به این جمع می باشند بر مبنای آنچه با جنابعالی و وزارت ارشاد توافق شد هیاتی برای گشایش خانه سینما ، فعال و در همین راستا ساختمان خانه سینما توسط حراست وزارت ارشاد به هیات مذکور کتبا تحویل شد تا در اختیار صنوف قانونی فعلی قرارگیرد. لکن متاسفانه با تجمع غیرقانونی گردانندگان خانه سینما اسبق و دخالت ناجا، امکان ورود به این محل میسر نگردید.

قابل ذکر است در آن تجمع غیر قانونی برخی حاضرین مبادرت به شکستن پلمپ دولتی و وارد آوردن آسیبهای جدی به درب ساختمان نمودند ، از طرفی دیگر  هجمه بی سابقه ای نیز توسط برخی رسانه های داخلی و اکثر رسانه های معاند خارج از کشور علیه صنوف قانونی شکل گرفت. این جنگ روانی ایجاد شده در مقابل اهتمام 4 ساله جمع کثیری از اعضاء

صنوف قانونی سینما که برای تحقق خانه سینمایی عاری از فعالیتهای شبه حزبی تلاش می نمودند و در طول این ایام آب به آسیاب دشمن نریختند و همانند گردانندگان خانه سینما اقدامی علیه بی حرمت نمودن قانون ننمودند ، باعث شد فرایند فعالیت این صنوف قانونی به دلیل دخالت ناجا مخدوش گردیده و کیان صنوف قانونی را  در مخاطره قرار دهد.

از همین رو از جنابعالی به عنوان حامی اصلی صنوف قانونی فعلی انتظار دارد که با صدور دستور عاجل نسبت به تحویل امکانات خانه سینما به مالکان حقیقی آن که همانا صنوف 11 گانه سینمایی می باشند ، اقدام لازم بعمل آید.(قابل ذکر است کلیه اموال خانه سینما مطابق با قانون در ید وزارت ارشاد است.)

در بخش دیگری از نامه آمده است: جناب آقای رئیس جمهور و ریاست محترم شورای عالی سینما، اجازه ندهید امکان و فرصتی که توسط شخص شما برای قانونی شدن صنوف سینمای ایران ایجاد شده به دست مغرضانی که خوراک رسانه های غربی و معاند و ضد انقلاب را تهیه می کنند، منجر به شکست شده و زمینه ای را برای حضور مجدد آنها بر مسند خانه سینما فراهم آورده و خون دلهای اهالی قربانی شده سینما را بر باد دهد. با نیم نگاهی به اصناف قانونی شده فعلی به این مهم پی خواهید برد که ضعیف ترین اقشار سینما و طیفی از متخصصین سینمایی ، پیام شما را لبیک گفته اند.

انتظار از شما فقط و فقط دستور احترام به قانون و تمکین به آن است.

پس به حرمت عهدی که مکتوب شد ، بر شما و ما لازم است که از حقوق آنها دفاع و مطالبات قانونی آنها را محقق نماییم. بدون شک خانه سینمای ایران متعلق به اصناف قانونی فعلی ست و تمامی امکانات و فرصت‌های بالقوه این خانه از آن آنهاست و البته افتخارش برای همیشه برای شما باقی خواهد ماند. لذا در همین راستا ضمن دعوت از حضرتعالی برای حضور در این تجمع صنفی که از 11 ظهر روز یکشنبه مورخ 30/4 /92 در مقابل وزارت ارشاد برگزار می گردد از جنابعالی و مقامات وزارت ارشاد به جد تقاضا داریم : تا با حمایت بیش از پیش از اصناف قانونی فعلی سینمای ایران موارد ذیل را محقق فرمایید :

1. امکانات متعلق به خانه سینما اسبق که بر اساس اساسنامه مورخ سال 66 مصوب شورای فرهنگ عمومی، متعلق به وزارت ارشاد بوده است ، در اختیار اصناف قانونی فعلی قرار دهید.

2. مجددا اصناف غیرقانونی را در جهت پیوستن به این اقدام قانونی توصیه نمایید.

3. امکان و ریشه انحصارطلبی را در مدیریت سابق خانه سینما برای همیشه بخشکانید.

4. همچون رویه معمول شما در این 8 سال : خط بطلانی بکشید بر تفکرات کسانی که با داشتن توهم شهرت اجتماعی ، قدرت گروهی و وابستگی های خانوادگی ، درصدد سهم خواهی و امتیازات ویژه هستند.

در پایان همچنین از جنابعالی تقاضای ویژه ای داریم که به حکم عدالت و برای احقاق حقوق تضییع شده اهالی سینما ، به وزارت ارشاد ماموریت دهید تا نسبت به تحقیق و تفحص از عملکرد هیئت مدیره اسبق خانه سینما طی 8 سال گذشته اقدام و  گزارش آن را بدون کم و کاست برای روشن شدن افکار عمومی بالاخص اهالی سینما ، اعلام نمایند.

بدون شک آنچه اعلام خواهد شد گواه این مدعاست.

هیئت مدیره صنوف قانونی خانه سینما


 تاريخ ارسال: 1392/4/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.