پرده سینما

آمار جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد

پرده سینما









2592 فیلم از 109 کشور جهان درخواست شرکت در سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را دادند.

 

جشنواره فیلم کوتاه تهراندر حالی که مهلت ثبت نام در سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به پایان رسید، در بخش بین الملل جشنواره 2592 اثر از 109 کشور جهان خواهان شرکت در بخش بین الملل جشنواره شدند.

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی فیل کوتاه تهران 109 کشور جهان از پنج قاره جهان تقاضای شرکت در جشنواره را داشتند که هیئت انتخاب متشکل از سه کارشناس پس از بازبینی این آثار، فیلمهای مناسب جهت شرکت در بخش بین الملل را انتخاب خواهند کرد.

شایان ذکر است همچون دوره های گذشته فرانسه با ارسال 481 فیلم در رتبه اول قرار دارد و سپس برزیل با 182 فیلم، اسپانیا با 168 فیلم، آلمان با 135 فیلم و انگلستان با 106 فیلم 5 کشور اولی هستند که بیشترین تقاضای شرکت در این جشنواره مهم را داشته اند.

ایالات متحده امریکا با 92 فیلم و ایتالیا با 88 فیلم به تریتیب در رتبه ششم و هفتم قرار گرفته اند.

ستاد خبری جشنواره اعلام کرد در سال گذشته 107 کشور تقاضای شرکت در جشنواره را داشته اند که در سال جاری دو کشور به لیست شرکت کنندگان در "جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران " اضافه شده است.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از 22 تا 28 مهرماه در تهران برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1392/5/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.