پرده سینما

جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره‌ دوربان به فیلم «گذشته» رسید

پرده سینما









فیلم گذشته جدیدترین ساخته اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از سی و چهارمین جشنواره فیلم دوربان آفریقای جنوبی شد.

 

نمایی از فیلم گذشتهبه گزارش ایسنا، سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم دوربان آفریقای جنوبی در حالی به کار خود پایان داد که فیلم گذشته، ساخته جدید اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه این رویداد سینمایی شد.

فیلم گذشته امسال در بخش رقابتی شصت‌وششمین جشنواره فیلم کن حضور داشت و توانست جایزه بهترین فیلم معنوی و همچنین بهترین بازیگر زن را برای برنیس بژو به ارمغان آورد و پیش از این در جشنواره‌های فیلم سیدنی و مونیخ نیز به نمایش گذاشته شده بود.

در دیگر بخش‌ها هیأت داوران جشنواره فیلم دوربان، فیلم سرزمین امید ساخته سیون سونو کارگردان مطرح ژاپنی را به عنوان بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی برگزیدند و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره نیز به خاویر دولان کارگردان کانادایی فیلم لورنس انی وی رسید.

فیلم زندان به کارگردانی اندرو ورسادله در این دوره از جشنواره فیلم دوربان، به عنوان بهترین فیلم از کشور میزبان یعنی آفریقای جنوبی انتخاب شد.

جشنواره فیلم دوربان از 18جولای آغاز به کار کرد و 28 جولای به کار خود پایان داد و درمجموع 74 فیلم سینمایی، 48 فیلم مستند و نیز 45 فیلم کوتاه در این رویداد سینمایی به روی پرده رفتند.


 تاريخ ارسال: 1392/5/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.